Ungdomar och mobilkostnader

Bukefalos 30 år!

Jag har lagt till barnet (11 år) som extra användare på mitt abonnemang. Har Tre och betalar drygt 1000 kr för fria samtal, SMS och surf för oss båda. I den kostnaden ingår också en mobiltelefon och AirPods.

Har ingen tonåring, men undrar var ni hittar så billiga abonnemang? :)
Jag betalade tidigar den summan hos Halebop, men nu har det ökat i pris (Fast pris 159/mån, 5 GB tror jag, som jag aldrig gör slut på. Abonnemang kostade 149 såg jag).
Hade Hallon ett tag, vet inte om det fortfarande finns kvar? Det var iaf värdelöst då.
För mina tonåringar betalar jag 95 kr i månaden för var och en. Jag är student och betalar 109 kr i månaden hos hallon för mitt eget abonnemang .

Inte helt fri surf men kan inte påminna mig att den tagit slut någon gång, jag surfar oftast på wifi.

Vad gäller surf och hur mycket man gör av med så klarade vi oss med ett begränsat abonnemang tills barnen gick i högstadiet ungefär. Det går åt så mycket mer när de började spendera mer tid hemifrån och utan tillgång till vårt wifi. När det blivit tillräckligt många tillfällen då jag antingen fått köpa extra (dyrt) eller kompisar fått swisha åt våra barn när de handlat i kiosken och jag oroade mig för att barnen skulle glömma vem och vad de skulle betala tillbaka till osv. bestämde vi att det fick bli obegränsat.

Man låter inte dem vara den enda som inte kan använda telefonen på fotbollslägret, i bilen på väg till matchen eller inte komma åt sin bankapp och kunna betala för sig. Däremot behöll vi begränsad skärmtid på vissa appar längre än så!

Både jag och dottern har Comviq. Hon har billigaste abonnemanget och det tecknade vi för bara några månader sen. Innan dess hade hon kontantkort. Abonnemanget kostar just nu 85 kr/mån (i 6 mån) och sen 129 kr/mån. Är med 4 GB surf (8 GB de första 6 mån).

Våra barn hade kontantkort till rätt nyligen. Då laddade vi för 129 kr som räckte en månad. Fira samtal och sms men inte så mycket surf. Det funkade för då användes ändå wifin hemma mest. Men nu har vi gjort om makens Halebopabonnemang till ett familje så båda barnen har samma som han fast till en lägre kostnad. Vi betalar 597 kr för deras tre abonnemang.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka