Ungdomar tjuvred i hagen – ridklubbens häst blev halt

Tre berusade killar tog sig in i en hästhage på Ulricehamnsbygdens ridklubb. De försökte rida en av hästarna, vilket de filmade och delade på Tiktok. Händelsen är polisanmäld.
 
Det är så folk gör numera. Ingen har väl missat äcklena som kissade i glassboxen respektive bajsade bakom glassboxen. Allt filmat och utlagt av dem själva.
Har jag missat även om jag har en kollega som bor i Kungälv. Fram för fler brottslingar som inte tänker så det är lätt att få fast dom👍.
Behövs ju inte ens övervakningskameror för att få fast dom när brottslingarna filmar sig själva😅
 
Det brukar faktiskt vara rätt tandlöst i sådana här situationer. Jag skulle gissa att man pratar med föräldrarna om fyllan och sedan lämnas det därhän.
Är det äldre tonåringar pratar väl polisen med dem.
Socialtjänsten i min kommun blir alltid inblandad vid fylla under rätt ålder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man har sedan i våras dykt upp i hästhagarna hos Tingsryds rid- och körklubb. Det senaste tilltaget är att han filmar när han rör vid...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: tanten
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp