Jag bor i villa, och jag har ett par rejäla fester nån gång om året (innan corona), brukar bli en runt midsommar, sen kräftskiva, nyår och ev en för att fira in vår/sommaren. Är aldrig någon som klagat.
Grannarna har också fester till och från, jag skulle aldrig tänka tanken på att klaga på dom heller, även om jag har barn eller ska upp och jobba. Jag kanske får en natt med dålig sömn, men det kvittar liksom, bara att sova igen en annan gång. Har hellre en bra relation med grannarna!
Bor man i hus som vi gör så anser då jag att man har ganska fria regler med ljud och tider, det är ju liksom den största anledningen till att man bor i hus och inte i lägenhet.
Sen är det ju såklart skillnad om det sker varje helg eller om folk börjar springa runt och kissa/spy på min gård, då hade jag blivit lite less. Men annars så struntar jag i vilket. ”Sköt ditt så sköter jag mitt” kommer man ganska långt på!
Närmaste grannen kom in en gång i början när jag bodde här och talade om att han skulle ha lite fest och jag fick komma och säga till ifall det blev för högljutt. Han såg helt försynt ut i början, men jag sa åt han att det bara var att köra på och att dom skulle se till att ha riktigt roligt, han sken upp som en sol och efter det så har han inte frågat mer utan kör bara på!

Tycker det är skönt att det är så avslappnat!