Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 860
Sv: Unghästtråd...

Har tagit en massa mått på Chili och passade då på att mäta mankhöjd och rumphöjd "på riktigt" med bättre redskap och får då fram att fröken är betydligt mindre än vad tidigare mätningar visat
Inte 144cm fram och 151cm bak utan 142cm fram och 149cm bak! :eek:

Hon blir nog rätt liten ändå min lilla tös! :laugh::D

Vad skönt att hon inte är halt! (om hon fortfarande inte är det vill säga ) Jäklarns sicken dynamitkubbe! Hela hon ser ut som en enda stor muskel!

Jag säger inte emot dig:rofl:...Syrran och jag skulle ta en skogstur idag då fröken fortfarande är ohalt, trots alla ryck hon har. Den blev allt annat än lugn:angel:. Tog ett tag innan jag fattade att hon var allt annat än nöjd med att gå bakom syrran och hennes häst:o. Mot slutet av ridturen tog jag lite egna vägar samt red upp jämsides med syrran och då blev fröken en helt annat häst...Kul ändå att hon aldrig blir svår att sitta på, påverka eller brister i lydnad när hon har sina grejer för sig. Hon är en lustig häst, helt enkelt:rofl:

Här står hon något högre med bakdelen och något frånvänd med fram men man ser att hon har en rejäl rumpa:love:
LillyGroom_080423.jpg

Avkopplad utan hyss...:cool:
LillySun_080423.jpg

Vad kul att hon är ohalt. Håller fortfarande en tumme för er.

kl

veterinären var ute igår. Knät har läkt och är bra men han är fortfarande halt. Så nu ska vi till jägers på hältutredning.

3 år och inte äns igångsatt. Känns inte så kul just nu...

Igår var jag och besökte min unghäst, som en del av er vet att jag har, eller rättare sagt hade kanske jag ska säga. Nu är allt klart och han har fått en ny ägare.
Han har verkligen växt till sig och blivit en riktigt snygg herre.
Han tömkördes en stund för oss igår och oj oj oj...vilken gång han har, traven var alldeles fantastisk.
Han har det toppen och bättre kan han inte få det.
Givetvis kommer vi ha fortsatt god kontakt som vi har haft under fodervärdstiden och ett nytt besök är redan inplanerat till sommaren.

Eftersom han figurerat tidigare i tråden så tänkte jag visa er lite bilder jag tog igår på honom.

PICT0752.jpg

PICT0761.jpg

under helgen har vi haft kosse träning i vårt stall, detta gav ju möjlighet för lucas å mej å bekanta oss lite närmare med kossorna i pauserna.. Förra gången han såg dom så stegade han fram till dom med stor självsäkerhet, såg ut som han visste precis va han skulle göra. till min stora sorg så var han väldigt ointresserad av dem denna gången. men han blir nog mer intr när vi böarjar jobba kossorna istället för å bara glo på dom.. :bump:
Söt var han iaf:)

Helt i min smak! Ju mindre destå bättre :love:

Tyvärr blev tävlingen inställd i helgen :(
Men men bara att leta efter nya runt i kring i området :D

Äntligen börjar jag få upp honom i hull igen efter det att han var dålig. Men fy tusan vad lång tid det tar. Fortfarade har stackaren en minirumpa :o

Tvingade föräldrarna att komma och knäppa lite bilder i varje fall.
Nu börjar faktiskt sommarpälsen titta fram på blekfisen!
Märks att han inte träffat mina föräldrar på länge för så fort jag kom i närheten av dom och kameran började han svina runt och försöka krypa upp knät på dom. Inte en tanke på att koncentrera sig på vad jag ville.

DSC03881.jpg

DSC03896.jpg

DSC03901.jpg

DSC03911.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i15/untraborna/KopiaavDSC03881.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i15/untraborna/KopiaavDSC03883.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i15/untraborna/DSC03879.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i15/untraborna/DSC03900.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i15/untraborna/DSC03903.jpg

Va fin han är!!!...Förstår att du inte har tid för så många hästar, men de måste endå vart svårt att sälja honom...

Tack.

Jag hoppas bara att det inte ska vara något allvarligt...

*Uppdaterar*

Nu har fröken jobbat varannan dag sedan hon kom till syrrans gård. Första ridturen ut var hon sjövild och det tog en stund innan jag fattade att hon inte ville gå sist:mad:... Sen skulle jag ta det nätt i förrgår och jobba henne på töm men tog på henne kapson och longerlina först...och tur var väl det! Fröken som jag skulle ta det lugnt med laddade i galopp, stegrade sig och bar sig åt som om hon aldrig linats förr:eek:. Så bar hon sig åt när hon var 2 år men fick alltså nu en flashback. Jobbade igenom alla hyss och hon var ett under av hörsamhet efter en stund. Men glöm att det blev ett "lättare" jobb:crazy:

Idag red jag henne på ridbanan (gräs). Hon fixade allt jag bad om, om än visst med lite attityd och protester. Mest jobb på fyrkanten, förflyttningar i skritt men också en hel del trav på både fyrkanten och några volter. Fortfarande ingen hälta...jisses, vad jag hoppas att det nu ska gå vägen:p

Hej.
Jag har en fråga. Min tre-åring gillar att bocka, så fort han får chansen, så jag longerar alltid innan jag sitter upp. Jag undrar om det skulle vara smart att försöka stoppa bockandet redan vid longeringen och hur skulle jag göra då? Eller skall han få fortsätta och bralla av sig helt enkelt innan jag rider?:bump:

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Här är några nya bilder på min plutta. Har inte mätt henne på sistone, men tror hon har vuxit en del.

Vilka gobitar man får se!!!!
Här kommer en bild på min 3-åriga valack efter Lone Bright Star, han har skött sig fint under inridning och verkar ha ärft det mesta lugnet från papsen, mamma fullblodet Brisé är "lite" tuffare i tempramentet i perioder.
Planen är att han skall till Värmland och Styrbjörn och Mona i höst, för jag är en gammal tant, (gör ont och ben går av när man ramlar i backen) och inte tillräckligt kunnig för att utbilda honom. Förhoppningsvis gillar han kossor och kan tävla med dom under nästa sommar, Styrbjörn och Mona alltså.
Själv är jag en medioker ryttare och en usel förlorare, så jag håller mig ifrån tävlingarenan. Men titta på när andra tävlar min gullpojke det ser jag fram emot.

Foxen%20i%20utrustning.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vilken färg?

Hund, Katt, Andra Djur