Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 859
Sv: Unghästtråd...

kl

När ska ni ha halter/groomingträff hos wranglan?:angel:
Hoppas sent i sommar så jag kan få komma med den nya:D

Åh vad roligt! :)
Det är såå härligt när någonting klaffar sådär!
Han verkar så mysig din lille plutt! Längtar efter bilderna för fullt här nu! :)

Vad spännande med tävlingen! Vad ska ni ställa upp i för klasser?

Men vilken osis! Jäkla pälsbitare till häst då :devil:
Men har för mig att Chili också har lång väldigt glansig och fin vit man? så länge den är fin och inte blir sliten och ser risisg ut som lång så tycker jag det är absolut finast att ha just lång man på dem. Jag menar vill man ser hur halsen ser ut så kan man ju göra det på andra sidan! :idea: :D

Vi har inte bestämt datum än, men det blir nog första delen, eller åtminstone mitten av sommaren iaf. Måste ha tid att träna på det vi lärt oss innan tävlingarna i höst :) *nervös*
Men det kan ju bli flera träffar! :D
Kom med Allie på första och lilleman på nästa! :idea:

Allie är så jobbig att grooma.. Manen är hemsk! (Tjock och yvig) Så honom groomar jag inte mer än nödvändigt.. Men vi kan komma ner som provdocka för den som inte har hästen med sig..:idea:

Ja men det är ju en superidé! Kickis här på forumet skulle ju antagligen inte ha häst med sig så hon kanske vill ha en provdocka? :)

vad kul att det e så många som ska på träffen, ska bli jätte kul å se allas hästar..
Försökte i går å få lucas å se lite respektabel ut med olika varianter av flätor i manen. (det var måttligt poppis å se ut som en tjej=)) han fick även prova sin nya hood:banana:. var jätte söt i den.

ja visst är det! Är jättenyfiken :D
haha! tro fasen att lucas inte vill se ut som en tjej! Han är ju både grabb och avlad till de klasser där manen ska vara lång och utsläppt ;)

hehe, kan tänka mig att det var sött! vilken storlek har du till honom?

hahahah alldeles sant, tänkte att jag får bäorja vänja honom vid hans feminina sida så han inte får en chock sen på träffen...:D

fick den av en kompis och lappen e borta, men hon har haft den på en ganska rejäl quarter.

hahaha. ja det kanske är bäst :rofl: stackars lucas blir helt förskräckt när han knallar ur transporten och det är rosa fluff och såpbubblor över hela wranglans gårdsplan!:D
kanske rentav så förskräckt att han knallar in igen? :D

bidrar med lite bilder från Syrias första bad! kunde nog inte gått bättre

schampoot verkar
19902128.jpg

som nyduschad så vill man tydligen springa!
19902129.jpg

*vinkar*...Min Welsh Cob-04 är under inridning, det går suveränt med små infall av hyss, skutt och protester. Rider regelbundet för instruktör nu under våren (Staffan L), hon ställs av från mitten av juni då hon kommer att växa på rätt ordentligt och så börjar vi jobba igen i augusti/september...första höstclinicen drar igång i oktober för vår del.

Hon har börjat hitta en bra takt, formen är på G, påbörjat öppna och förvänd volt i skritt. Insutten i december-06.

Hej :) Har också en welsh cob ^^ En hingst -_-:rofl:

*kl*
Idag när jag kom ut till stallet så var Tibbe blockhalt :cry: ville inte stödja höger bakben, hoppas på att det är en hovböld då han var varm i hoven, så ska göra allt i min makt för att få ut hovslagaren imorgon, senast söndag T____T

men så gott dom har det, såg ju hur mysigt ut som helst, såååå söta:)

vilken kul film!!!:)

Uuuuuuuuuuuuuuunderbart :p man ser att de verkligen tycker om varandra,

Så där håller dom på mest hela dagarna. Konstaterade att shettisen är oerhört vältränad idag. Raketen (tobianon) som är 1 år nu "tränade" reining i ca 10 minuter och shettisen hängde med alldeles väldigt. Skulle haft det inspelat...garvade hela tiden åt dom:rofl:. Shettisen är en inlånad hingst född 04.

Fröken åker till syrran i morgon. Äntligen ska hon få gå med hagsällskap igen. :banana:...hältan försvann snabbt så jag fortsätter jobba henne på töm framöver och någon enstaka gång uppsuttet så får vi se var vi hamnar...bara att hålla tummarna för att hon ska hålla:crazy:

Jag har den mest tokiga häst man kan tänka sig. Hon är inte bra för sig själv, den tjejen.

Ohalt igår...red skrittjobb på ridbanan. Där var hon allt annat än lugn men samarbetsvillig var hon, hur nu det går ihop *skakar på huvudet*. Lyhörd som alltid med med attityd...då och då trodde jag hon skulle gå i luften men det blev aldrig så...

Sen var det dags för ihopsläpp med Raketmodern. Hagen som dom disponerar tillsammans nu inför betet består i en del skog = kuperat och en del slätmark. Själva ihopsläppet gick utmärkt men min fröken blev så attans lycklig över att äntligen få ha en häst så hon kan "nå" den så hon släppte upp ventilerna och for som en galning genom skogspartiet, ut på slätmarken och så in i skogen igen samtidigt som hon hoppade jämfota HÖGT ovan mark:eek:...undrar ju stilla hur bra detta är för hennes strålben:crazy:...men va f*n, hon är lycklig:rofl:

Så, nu inväntar jag besked från syrran om huruvida fröken går rent idag eller om hon linkar fram...:grin:

Håller tummarna för er! men en glad häst är ju altlid en glad häst, kul att se på, sen känner man hur oron bygger upp inom en, men vi hoppas att det går bra!

Slänger in en bild på yrvädret...:cool:
LillyOnTheMove.jpg

Igår, efter jag lämnat gården och åkt och jobbat, så tog syrran ut sin dam för jobb. Min blev fullkomligt "galen" och hade ett eget arbetspass i hagen...bestående i vilda försök till skolor ovan mark:angel:...hela tiden:crazy:...men fortfarande ingen hälta:confused:

Vad skönt att hon inte är halt! (om hon fortfarande inte är det vill säga ;)) Jäklarns sicken dynamitkubbe! Hela hon ser ut som en enda stor muskel! :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka