Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 856
Sv: Unghästtråd...

Ger Tibbe soja som extra protein, vi har motsatt problem, han har musklat sig så pass mycket att han inte har något underfett, så ger honom olja för att kolla om det hjälper :p

hejsan..

Jag har ett föl nu som blir 1 år nästa månad.. Kanske inte en unghäst så men men.. Hon är en paint breedingstock som är efter en quarter em-etta i trail...
Jag har haft Shady nu i ca 4 månader och allt går skit bra har även varit ute och tävlat.. så underbart bra gick det... :)

Jaja nästa år ska hon ridas in .. LÄNGTAR !!:p

ska få in en bild på henne här men det gick inte.:(

hejsan..

Jag har ett föl nu som blir 1 år nästa månad.. Kanske inte en unghäst så men men.. Hon är en paint breedingstock som är efter en quarter em-etta i trail...
Jag har haft Shady nu i ca 4 månader och allt går skit bra har även varit ute och tävlat.. så underbart bra gick det... :)

Jaja nästa år ska hon ridas in .. LÄNGTAR !!:p

ska få in en bild på henne här men det gick inte.:(

Hej och välkommen till tråden!

Jodå det är definitivt en unghäst. :D

Är det halter ni har tävlat eller? Vad har du för planer för henne?

jag är 180 men rätt så lång överkropp...
o araber är ju lite "klenare" i kroppen, annars så har jag inte nåe problem men små hästar, tävlade nyss en ponny på 144 men hon är rätt så grov så då synd det inte lika mkt...

Hoppar in i tråden med mina två som jag trodde att jag redan skrivit om... men inte de...

Har ett quarter sto som är 3 år livmoders import. Har skrittat henne och jobbar mycke på att få henne och coola ner pga min rygg så har vi tagit låååång tid på oss med inridningen. Men nu skrittas hon igen efter att ha suttit fast under järnhagen och fått lite vila.Hon är en dam med humör.. enkelt förklarat en fux dam :D. Men jag ÄLSKAR denna häst hon är mitt allt och förhoppningsvis min blivande stjärna ;)

Får jag presentera min nya häst för er som inte läst min tråd.

William (wille)
född 2006
Svensk Ridponny (50% welsh cob, 25% tinker, 25% fullblod)
blir runt 150cm

Besiktigades i går och i morgon bär det av för att hämta honom.
wille1.jpg

wille2.jpg

20612886.jpg

Han är så gullig, lycka till !

ser cool ut, är han det?

Super cool, men har har en himla attityd. Det är bara positivt :rofl:
Gick jag lite med honom på gårdsplanen i går när vi väntade på vet skulle komma, han ville gärna går på/över mig, men efter att ha backat honom 5-6ggr så lyssnade han riktigt bra på mitt kroppsspråk och stannade bakom mig =) så det båda gott inför framtiden. Han är väldigt lyhörd och lättlärd och framförallt han vill göra rätt.

Så det känns jätte skönt att få hem honom och börja jobba bort alla olaterna han har (går över en, nafsas, slår med frambenen)

Jag var hos min kiropraktor idag på förmiddagen innan jag åkte till hästen. Vilken skillnad det var när jag red, inga problem att han skulle gå in i skogen hela tiden eller när vi övade olika sidvärtsrörelser. Jag har misstänkt att det mesta av problemet ligger hos mig och nu har jag fått det bekräftat. Så nu blir det att jobba med sitsen ordentligt även när jag inte har varit hos kiropraktorn innan.

MVH Ann

Lycka till mid goingen :love: önskar jag med...han är så fin.

Lycka till mid goingen :love: önskar jag med...han är så fin.

Tack

Han e så härligt att jobba med. Villiga att lära och söker hela tiden efter mer. Visst kan han vara okoncentrerad och buflig men inte alls som den andra 2 åringen i stallet :angel: och då är inte Wille alls mycke jobbad med :banana:

Min tvååriga nordis!
Longerad, tömkörd och jag och min brorsons flickvän suttit upp vid två tillfällen, funkar kanon:)
Dock fick hon ett oväntat föl igår *fortfarande chockad*:eek::crazy:
............
Tindra med sele..........med sadel.............med sandra..................å med lilla Nova

Såg western efter jag svarat i unghästtråden...
Dock något jag önskar jag var mer insatt i.

Senast ändrad:

Har du nyligen köpt henne eller det är en tjuvbetäckning? Fölis var ju himla söt iaf! :love:

_L_ skrev:
Min tvååriga nordis!
Longerad, tömkörd och jag och min brorsons flickvän suttit upp vid två tillfällen, funkar kanon
Dock fick hon ett oväntat föl igår *fortfarande chockad*

Next skrev:
Har du nyligen köpt henne eller det är en tjuvbetäckning? Fölis var ju himla söt iaf!:love:

Tjuvbetäckning, å inte trodde man att en shettishingst som smet in i samma hage en gång skulle kunna pricka...men men... :angel:
Jo resultatet blev sött:D
................

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24