Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nejmen, är han dålig? Vad har hänt?
Hur gick det på E-tävlingen då? Vilka klasser var ni med i? (Du har säkert skrivit det tidigare...)
Vart finns ni någonstans i landet?
Lite av varje har han åkt på just nu.
Fång, gått omkull i hagen mm.
Men men han är på bättringsvägen nu i varje fall
Han har fått vad man kan säga en helrenovering på de senaste veckorna. Tandläkarbesök, hovslagare, veterinär och equiterapeut.
Så nu kan det inte finnas något mer
Vi var med på en E tävling i stockholm i början av året och det gick jättebra.
pluttens första tävling och han gick bättre och uppförde sig bättre än någonsin.
Så man har kanske en liten häst som gillar att visa upp sig, det bådar gott inför nästa år
Men fy! Vilken olycks fågel Hoppas verkligen att han får hålla sig frisk i fortsättningen! Det är märkligt att allt ska komma nästan på samma gång sådär
Vad roligt att tävlingen gick bra! Vilka klasser var ni med i? Härligt att han verkade gilla det i alla fall!
...och jag har en halt fröken. Skulle ju träna för Staffan L på lördag men någon av reservarna lär bli lyckliga...kan handla om en hovböld och lite hoppas man ju att det är det då...och inget allvarligare
Men vad är det som händer! Vad tråkigt! Alltid ska det hända när man ska iväg på något! Jag skulle ha varit på ko-clinic för Göran Lindström denna månad, visserligen var det inte hästen som skadade sig, utan jag själv Så fort man bokar upp sig för något
Jag har is i magen...misstänker att hon sträckt bogen när hon höll på att gå omkull under sederingen förra veckan. Får hoppas att det är nåt som går till sig med lite värme och pyssel...
Visst är det trist när sådant händer Håller tummarna för er.
Har nyss bokat ett besök hos ATG kliniken för hältutredning.
Men mest för att ta itu med ett tidigare problem som han haft i galoppen höger bak. Känns lika bra att ta allt på än gång nu.
Istället för att det kanske händer något länge fram.
Ja, nu har vi varit på ATG-kliniken i Ramkvilla. Underbart ställe men mindre underbart resultat.
Från att ha trott på hoven och sen bogen så är vi åter i lite lägre regioner...Felet sitter i kotbenet. Hon har även små förändringar i strålbenet men det skulle inte inverka enligt vet. Däremot har hon antingen en blödning i kotbenet eller så är det en cysta. Plåtarna är vidareskickade till Skara för expertutlåtande. Vet.vågade dock sig på att misstänka blödning då hon faktiskt utsatts för yttre våld med kraftigt genomtramp så vi får väl hoppas på det då...
Hovis är informerad om att hon ska skos med specialbeslag för att lätta lite för strålbenen + butta + vila i sjukhage och ÅB om tre veckor. Har även meddelat min IR-terapeut och hoppas hon hör av sig för tidsbokning framöver...
Nope...vi har ingen tur här verkar det som. Fröken har en cysta och därmed rök alla avelstankar. Frågan är nu om det är det som är huvudboven vad det gäller hältan...det ser vi först den 6/11 på ÅB. Är det den som spökar är det godnatt, som det ser ut
åh nej! fy vad tråkigt att höra!
håller en tumme för att det inte är grundorsaken till hältan utan att det är något som går att fixa till! (har hört att hålla båda betyder otur så jag tar det säkra före det osäkra)
Nej, men! Sånt händer bara inte! En STOR tröstkram till dig och en bamse morot och en massa kli och gos till din pålla! Fortsätter att hålla tummarna för det bästa! Pepping från mig med!
Min bebis är en korsning vbl/appaloosa. Liten hingst och ska nog ha han som det så länge det går.
Vi tränar mycket markarbete och det går bättre för varje dag och nu står han still på ett ställe om jag ber honom om det, det är jag stolt över.
Han får vänjas att va själv i stallet. Lyfta hovar. Skölja ben med slang och jag tycker det går riktigt bra.
Han är för övrigt väldigt lugn och nyfiken i hanteringen och det är bra att utnyttja i träning tycker jag.
Han har en riktig hemsk krullig päls men hoppas den försvinner med tiden, gärna till nästa år då jag vill va med i en showmanship-klass.
Kropp & Själ
När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Hundträning Då tränar man aktivt på att ha hunden lös om hunden råkar komma lös ibland. För om det inte fanns ett problem så förstår jag inte tråden...
Ekonomi & Juridik Det står typ 80 hästar på anläggningen där vi hyr plats. Vår stallägare har aldrig nämnt att hon vill ha passen. Hon skulle ju behöva...