kolblakkur
Trådstartare
Har en nio månaders ungkatt hemma och oh lord vad han har energi
Sover 11-17, resten av tiden verkar han vara vaken. 04 börjar första rejset (ett kort sådant), sedan en paus fram tills jag går upp vid 06. Sedan är det full rulle fram till 11, då däckar han högst upp i klösmöbeln en drös med timmar. Han har tillgång till innätad balkong all tid jag är hemma, även nattetid, så 17-06 finns det alltid något att titta på eller en insekt att jaga.
Jag har full förståelse för att vissa katter är mer aktiva än andra även som vuxna - men; när brukar dom lugna ner sig?
(ej raskatt, huskatt) Chat GPT säger att han är i sin värsta ålder nu och ska testa alla gränser och det stämmer väldigt väl in på honom, men enligt chatGPT så brukar dom lugna ner sig vid 12 månader och det känns lite väl optimistiskt? När blev era katter lugnare?
Han är typ min sjätte katt men har alltid haft minst en ung kattkompis till dom tidigare katterna, så dom har ju kunnat roa varandra. Jag har kattkompisar nu också men dom är seniorer (ber om ursäkt till dom dagligen för att jag drog hem en slyngel
).
Jag har full förståelse för att vissa katter är mer aktiva än andra även som vuxna - men; när brukar dom lugna ner sig?
Han är typ min sjätte katt men har alltid haft minst en ung kattkompis till dom tidigare katterna, så dom har ju kunnat roa varandra. Jag har kattkompisar nu också men dom är seniorer (ber om ursäkt till dom dagligen för att jag drog hem en slyngel