Ungponny Kvalificering

S

StarEmma

Ja undrar, är det så att 5-åriga ponnyer inte får tävla i Avd A även fast dom har nollat två gr i Avd B?

JA har en foderponny som är 5 och den förra ägaren nollade två ggr o sen red hon avd A men ja läste i TR ochsom ja tolkar det får man inte det....
 
Jag har inga aktuella TR, men jag vet att förut fick PONNYERNA starta i avd A efter 2 nollor i avd B, OAVSETT ålder... Dvs även 4-åringar.. :crazy: Däremot inte stora hästar.
Är denna regel ändrad numera så tycker jag det är BRA! För hur sjutton kan man ge BARNEN på ponnyer det ansvaret att utbilda ponnyerna i avd A, när vuxna erfarna ryttare inte får det???
 
ja pratar om en ponny...och jag har ocskå för mej att 5-åriga ponnyer fick starta i Avd A efter Kvalificering. Jag har inget emot att reglerna isf ändrats, jag bara undrar
 
Ja, det var så innan det har du helt rätt i, men numer får varken ponny eller häst gå avd A som 4 och 5 åring.
 
Reglerna för ungponny ändrades 2003. Innan dess fick 5-årig ponny starta avd A efter två felfria runder i avd B. 4-åriga ponnyer har aldrig fått starta avd A.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 125
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 256
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 717
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp