H

hannie

ska snart starta min första lokala dressyrtävling..ponnyn e 5 år
ska jag rida med de andra eller får jag en egen klass???
 
Sv: ungponny

De flesta (väl?) tävlingar har ungponnyklass, kolla proppen.
 
Sv: ungponny

det står inget om någon ungponnyklass...
själv tycker jag att det borde vara det...som en clear round..
 
Sv: ungponny

Då är det ingen ungponnyklass med. Ta en annan tävling?
 
Sv: ungponny

hmm jag har aldrig tävlat unghäst men jag har tänkt att den dagen då det händer är det väl bara o kryssa i avd. B istället för avd. A..?
 
Sv: ungponny

I dressyr finns inte längre något krav i TR att det ska finnas en ungponnyavdelning. Är ryttaren överårig får man istället starta utom tävlan i den vanliga klassen.
 
Sv: ungponny

så tex min 6åring, som aldrig startat dressyr, får jag starta honom i avd A?

Hur är det med 4åringen min, vad startar han?
 
Sv: ungponny

Som sagt, numera finns ingen avd B i dressyr varken för häst eller ponny, om inte arrangören specifikt skrivit in en i propositionen. 4, 5 och 6-åringar startar med de äldre hästarna/ponnyerna. Om ponnyns ryttare är för gammal startar ekipaget utom tävlan.

När det fanns avd b i ponnydressyr så var det tillåtet att starta direkt i avd A och tvång att starta i avd A efter visst resultat (har för mig det var två ggr med minst 52%) oavsett om resultatet gjordes i avd A elelr B.
 
Sv: ungponny

Nästan, tror att det var typ. 5-8 ggr godkänt över 55%. De ändrade godkänt nivån, kommer inte ihåg till vad. Inte för att det har med tråden attg öra meen :smirk:
 
Sv: ungponny

Jag har flera gånger sett att det inte särskiljs alls klassvis om det är unghäst/ungponny eller vuxen häst/ponny utan alla startar i 'avdelning A', men att det däremot delas ut unghästrosett till de ekipage som så att säga är berättigade. Inte alltid det framgår så himla tydligt av proppen dock.
 
Sv: ungponny

nu har jag fått starta avd b... vad gäller då ir är det som vanligt??
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
188
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 498
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp