Bukefalos 28 år!

Universeum med 8 månaders. Tips?

Angående annat att göra i Göteborg så verkar Aeroseum vara mycket uppskattat bland mina vänner med barn.
http://www.aeroseum.se/

Ligger inte heller superlångt från Volvomuseet heller om ni vill göra två saker (jag är tveksam till hur länge en kan stanna på något av ställena men det beror säkert på besökare) :)
 
Nu har vi varit där så kan uppdatera om hur det var, ifall någon annan nu skulle ha nytta av tråden :)

Mini fick sitta i sele på min rygg och sen hade min man en ryggsäck på sin rygg med allt vi behövde ha med oss.
Det kanske stod någonstans och någon kanske nämnde det men jag skyller på dåligt minne om jag nu glömt bort det, men det fanns ju skåp att låna för en tia att låsa in sina prylar i om man hade behövt. Nu var det strålande sol den dagen vi gick men hade det ösregnat hade det varit bra att veta att det gick att hänga av sig blöta jackor och hänga in i skåpet och hämta ut innan det var dags att gå igen.

Men det gick bra med mini på ryggen. Fanns vissa saker jag inte kunde testa på pga det men inget jag saknade eller gick att råda bot på genom att andra föräldern hade avlöst, såsom att gå balansgång på en lina i luften eller springa efter barn som leker apa inne i regnskogen :p
Just då var jag glad över att jag redan hade hand om mini ;)

Jag tyckte det funkade superbra där. Har inget att klaga på, varken på trappor, hissar, framkomlighet eller annat. Trevlig personal som kom med info och barnen var inte uttråkade för en sekund. Från vi gick in till vi gick ut (4 timmar) hade dom fullt upp och vi hade kunnat stanna längre.

Ska jag klaga på något så var det väl parkeringsbristen. Det var tydligen någon supermatch i stan samtidigt och sen Liseberg på det men är man inte snål så fanns det ju parkering direkt utanför för 30 kr i timmen..

Vi var på Liseberg dagen innan och även det var en succé och allra roligast hade nog sonen inne i Teslabutiken inne på Arkaden dagen innan dess. Hans ögon tindrade när han såg butiken från håll och sicken lycklig unge när jag sa att vi skulle in i butiken och att han fick både röra och prova bilarna. Det leendet gick inte av för hackor :love:
temporary-image1470397648603_57a47cd42a6b22244b02e29d.jpg


temporary-image1470397671475_57a47ceaddf2b304cebac63e.jpg


@Tora Så spana in butiken vid tillfälle, man fick även testa på att bygga sin egna Tesla via en dator. Inga billiga bilar O_o :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 677
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 373
Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 604
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 985
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp