Uppblåsbar sadelpad till bomlös och bomsadel

Sv: Uppblåsbar sadelpad till bomlös och bomsadel

damn, min ide juh!

ja jag tror att en padd som man blåser upp är utmärkt, dock tror jag mer på dem under bomsadlar där bommen fördelear trycker och luftpadden jämnar ut trycket beroende på hur hästen rör sig..
sadlar med luftstoppning har ju visat sig vara väldigt skonsamma för hästen, så att ta loss luftfickorna och istället ha dem som en pad mellan hästen och sadeln istället för i bossorn är en briljant idé!

under en bomlös kommer människans tyngd bara att platta ihop luftpaden där människan sitter..

De har ju en hel del andra paddar, främst till bomlösa sadlar, av ett märke som heter Hilason. Undrar hur de är? Kanske någon här som provat?

Kanske olika lufttryck i paden beroende på hur mycket man väger skulle funka?

nja, de vettefan.. ett stabilt lufttryck som alltid väger över sadeln rätt är bättre än om det är tjockare/tunnare om man väger mer..
trcyekt fördelas ju ändå ut över hästens rygg och påverkar inte hästen olika, skulle man ta ur luft skulle sadeln gå emot och är det förhårt tryck så utjämnar det inte alls..

Nä, det kanske är en för svår balansgång...

mm, tror det jag med, svårt för en orutinerad att ställa in, så ett medeltryck vore bra eller om en sadelutprovare ställer in trycket efter hur hästen och sadeln ser ut..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Sharpless
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 119
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 352
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma