Uppdatera till iOS5

zassoo

Trådstartare
Jag köpte min iPhone4 i höstas, alldeles innan 4S började säljas. iOS4 i telefonen. Hur uppdaterar jag till iOS5? Och vad behöver jag göra innan, försvinner alla appar, bilder mm. från telefonen?

Tacksam för svar! :)

Sv: Uppdatera till iOS5

Säkerhetskopiera den först, sedan uppdaterar du i iTunes. Jag har uppdaterat min iPhone3 många gånger och det har gått fint :)

Har för mig att den gör det automatiskt innan uppdateringen. Alltså att uppdateringen börjar med Vill du göra en säkerhetskopia? eller nåt i den stilen.

Åh det vore ju smidigt. Känner mig helt lost, men nu har jag dragit ut på det här alldeles för länge :p Ska testa nu på en gång tror jag.

Sådärja, nu var det klart. Tog betydligt längre tid än jag trodde, ca 1,5 timme. Och ja, den säkerhetskopierar vid uppdateringen! Alla program, bilder och musik är kvar. :)

Hur gjorde man då? Är det bara att plugga in den i I-tunes och trycka på uppdatera till iOS5?! Jag har försökt att bara göra en säkerhetskopiering till i-tunes. Men när jag sen går in på i-tunes så kan jag inte hitta innehållet? Wtf?

Ja koppla telefonen till datorn och starta iTunes. Så finns det en knapp där det står typ "uppdatera till iOS5" (kommer inte ihåg exakt). När du kör igång uppdateringen så kommer den fråga "vill du göra en säkerhetskopiering?" Klicka Ja. När du uppdaterar så kommer det först stå att telefonen återställs till fabriksinställningarna, men allt kommer tillbaka sedan. :)

Har nu äntligen lyckats säkerhetskopiera på i tunes. Inte direkt smidigt... Men det konstiga är att det enda jag ska se som har kommit in på i tunes är alla mina appar. Mina bilder, kontakter, kalender etc kan jag inte se. Hur fan gör man? Är lite irriterad för tillfället o svär över I-phone att de inte kan göra detta på ngt smidigare sätt...:p Håller oxå på och uppdaterar till ios6.

Den behåller nog ändå? Jag har två gånger uppdaterat iOS .Båda gångerna har jag gjort det utan att ansluta till iTunes, all info, bilder etc har funnits kvar i telefonen båda gångerna.

Jag får ju ett medd i telefonen när det finns uppdateringar tillgängliga, och kan uppdatera via inställningar och ange lösenord (på samma vis som att ladda ner appar i appstore) bara.

Aha, vad smidigt! Har nu upptäckt Icloud o där finns lösningen för det jag vill ha! Kort, almanacka etc uppdateras automatiskt! DET är smidigt!

Så olika man kan vara. Jag har 'stängt av' allt i iCloud utom hitta min iPhone.

Gick in och kollade nyss, och inställningar - allmänt - programuppdateringar. Där det dyker upp när det finns nytt iOS och jag kan välja ta hem det.

(Och vad fan är den nya lilla knappen "Stör ej?" som ligger där i iOS6? Måste googla..)

Tillägg: AH. HALLELUJA! Den funktionen har jag saknat!

http://iphoneguiden.se/dagens-tips-stor-ej/

Fler som har problem med i tunes?
Mitt hänger sig hela tiden, så fort jag öppnar det.
Har varit så hela tiden

På datorn? Installera om det i så fall. Hade inga problem från början, sen skaffade jag ny dator och installerade på den. Fick precis samma problem du, men installerade om och sen problemfritt.

Liknande trådar

IT & mobiler Det är dags att uppdatera appen, men jag har inte skaffat pass eller nationellt id vilket betyder att om jag behöver skaffa nytt bankid... 2
Svar
25
· Visningar
1 195
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka