Jag har för mig att det finns 1000 salukis i Sverige, MEN det finns absolut inte 1000 ägare eftersom de flesta ägare har ett knippeJa det verkar ju så
Hur många registrerade finns det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har för mig att det finns 1000 salukis i Sverige, MEN det finns absolut inte 1000 ägare eftersom de flesta ägare har ett knippeJa det verkar ju så
Hur många registrerade finns det?
Går det ens att hitta en DdB som har bättre än HD E?Douge de Bordeaux eller Bullmastiff då? Inte helt enkelt med hälsoläget men tänker att det kanske är mer rätt personlighetsmässigt?
Jag vet inte hur det ser ut i Sverige men i Ungern finns det i alla fall ett gäng med A o B höfter.Går det ens att hitta en DdB som har bättre än HD E?
Fåren också. "vallar" man med vinthund blir de vantar.GAH! Nu såg jag en person på nätet som efterlyser filmer/foton på vinthund som vallar.
När hundägare säger "Det är inte vallhundar, vinthundar är avlade för att vara jakthundar" så svarar personen något i stil med "hundar blir vad man gör dem till".
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jösses. Vallning i 200 knyckGAH! Nu såg jag en person på nätet som efterlyser filmer/foton på vinthund som vallar.
När hundägare säger "Det är inte vallhundar, vinthundar är avlade för att vara jakthundar" så svarar personen något i stil med "hundar blir vad man gör dem till".
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Går det ens att hitta en DdB som har bättre än HD E?
Insåg nyss att det inte alls var ett långhårig marsvin på @JosseMandy 's profilbild.
Jag har nyligen fått glasögon så jag har faktiskt synen att skylla på. Ser ju klockrent nu och det är defintivt inget marsvin.Ber om ursäkt.
Underställ och saker som är vindtätt röstar jag för!Kamera, LC-prylar, vinterkläder, vanliga kläder, hundmat, lite människomat, godis... Vad mer behövs tro? Tusen varma filtar och en miljard handdukar kanske.
Sådana har jag, men jag ska nog köpa fler på vägen.Underställ och saker som är vindtätt röstar jag för!Och om du har sådana där värmegrejer som en kan hålla i eller ha i skorna så hade jag tagit med det också.
"Tyskspråkig hund försvunnen i Mensträsk"
Alltså det är ju jättetråkigt att hunden sprang bort samma dag de kom hem och att den fortfarande är borta, men jag kan ändå inte låta bli att fnissa åt rubriken.
Hoppas hundstackaren kommer till rätta.