Uppdatering av forumet 2.1.1

Jag kommer inom kort genomföra en mindre uppdatering av forumet.
Förhoppningsvis går det smidigt. Tanken är att den skall rätta till de problem som uppstod vid den senaste lite större uppdateringen.
Återkommer.
 
Det finns ju en ruta som man kan söka en specifik användares alla startade trådar. Men den verkar inte fungera utan det kommer allt möjligt i sökresultatet från olika användare.

Sen undrar jag även om det går att finna äldre trådar som är ca 15 år gamla?

@Gunnar
 
Jag gillar inte alls att det är så mycket reklam mellan inläggen, 1 till 2 reklamfönster...
Ibland är det samma reklam flera gånger mellan varje inlägg...

Sjukt svårt att läsa på mobilen 😢🤪😫🤬
 
@Gunnar

9EA0C4DA-0059-46ED-9498-C8192371AC97.jpeg
 
Det finns ju en ruta som man kan söka en specifik användares alla startade trådar. Men den verkar inte fungera utan det kommer allt möjligt i sökresultatet från olika användare.

Sen undrar jag även om det går att finna äldre trådar som är ca 15 år gamla?

@Gunnar
Jag testade detta med specifik användare för ett tag sedan och för mig fungerade det.
Man kan hitta gamla trådar om man lyckas söka på något specifikt för dem.

Jag har dock precis uppdaterat lite tilläggs-program bland annat runt sökning till senaste version kanske det kan hjälpa eller möjligen skapa nya problem :)

Om ni har problem får ni som vanligt gärna höra av er, beskriv gärna i detalj vad ni gjort för att få upp problemen.
 
Jag testade detta med specifik användare för ett tag sedan och för mig fungerade det.
Man kan hitta gamla trådar om man lyckas söka på något specifikt för dem.

Jag har dock precis uppdaterat lite tilläggs-program bland annat runt sökning till senaste version kanske det kan hjälpa eller möjligen skapa nya problem :)

Om ni har problem får ni som vanligt gärna höra av er, beskriv gärna i detalj vad ni gjort för att få upp problemen.
Det är @mandalaki s tråd om en microvågsugn i fel färg som enligt uppgifter skulle vara runt 15 år gammal.

Förut kunde man söka på en användare och så kom alla trådar som den användaren hade startat upp i kronologisk ordning. Nu går det inte.
Kanske måste jag veta mer exakt vad tråden hette? Har sökt på micro, microvågsugn, blå, färg, fel, märkligt, hjälp utan att finna den tråden och ingen annan har heller funnit den så frågan är om den ens finns kvar?
 
Det är @mandalaki s tråd om en microvågsugn i fel färg som enligt uppgifter skulle vara runt 15 år gammal.

Förut kunde man söka på en användare och så kom alla trådar som den användaren hade startat upp i kronologisk ordning. Nu går det inte.
Kanske måste jag veta mer exakt vad tråden hette? Har sökt på micro, microvågsugn, blå, färg, fel, märkligt, hjälp utan att finna den tråden och ingen annan har heller funnit den så frågan är om den ens finns kvar?
Det var förmodligen inte min egen tråd så det förklarar nog saken. Tråden var nog någon annans och handlade kanske om reklamationer eller nåt liknande. Kan inte tänka mig att jag startat en tråd om det.

Men generellt håller jag med, jag hittar sällan äldre trådar som jag sökt efter.
 
Det är @mandalaki s tråd om en microvågsugn i fel färg som enligt uppgifter skulle vara runt 15 år gammal.

Förut kunde man söka på en användare och så kom alla trådar som den användaren hade startat upp i kronologisk ordning. Nu går det inte.
Kanske måste jag veta mer exakt vad tråden hette? Har sökt på micro, microvågsugn, blå, färg, fel, märkligt, hjälp utan att finna den tråden och ingen annan har heller funnit den så frågan är om den ens finns kvar?
Längre tillbaka raderades äldre trådar under det som ansågs vara chatt-forum, kommer inte ihåg exakt hur länge de fick ligga kvar, kanske några månader. Denna automatiska rensning sker inte sedan flera år tillbaka.

Detta innebär dock att många av de gamla ibland minnesvärda icke-häst-trådarna inte längre finns tillgängliga.
 
Minns du @mandalaki om den låg på ett chattforum? Lek- och tjatter?

Fanns det inte även allmänna trådar som inte raderades förr? Kan den inte ha varit en sådan? @Gunnar
Jag åtgår ifrån att den är raderad.
Den automatiska rensningen skedde på Ungdomsforumen och Senior (där jag tror mikro-tråden kan ha legat) samt på Gnägg-foumet, så en hel del gnäggiga trådar är också raderade.
 
Nja, jag undrar om inte Gunnar menar de som kallades snackforumen, Allmänt är ett sådant idag. De raderades oftare.
Jag åtgår ifrån att den är raderad.
Den automatiska rensningen skedde på Ungdomsforumen och Senior (där jag tror mikro-tråden kan ha legat) samt på Gnägg-foumet, så en hel del gnäggiga trådar är också raderade.

Minns bara att lek- och tjattertrådarna (och gnägg) togs bort efter ett tag men detta var nog tidigare isåfall.

Aja, försökte iaf hitta tråden men men så är det :)
 
En sak som stör mig med smilysarna är att på senast använda så kommer inte de senast använda upp utan ofta en liknande "standard smilie". Igår använde jag denna :banana:och i min senast använda lista så visas denna 🍌:confused:
Den här :cry: görs om till den här 😭 (där är ju logiken iallafall greppbar) osv
Edit och efter det här inlägget så visas plötsligt båda de gråtande gubbarna :confused: Det här inlägget är garanterat det enda jag använt gråtafloder gubben i men tidigare är det alltid den som visats
 
@Gunnar : När jag går in i en tråd jag har bevakad och läser ifatt men av någon anledning inte läser färdigt alla inlägg, varför markeras tråden då som läst? Exv om jag har fått en notis och kollar vilket inlägg som blivit gillat men inte läser hela tråden, så markeras hela tråden som läst. Jag gick nyss in och läste i en tråd som fått massa nya inlägg, men läste bara sida 1, och kände att jag läser sida 2 senare och klickade på något annat. När jag sen går tillbaka till forumsidan så ser det ut som jag läst hela tråden, både sida 1 och 2, och jag blir alltså inte skickad dit jag var sist när jag klickar på tråden igen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Kommer genomföra en uppdatering av forumprogramvaran snart, det handlar framförallt om buggrättningar. Förhoppningsvis fungerar allt...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Jag genomförde en uppdatering för en liten stund sedan, vilket ledde till ett kortare avbrott. Det är ett litet antal tilläggsprogram...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 360
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 842
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp