Uppdatering; Gravid eller ej...?

T

Tjej79

Liten uppdatering till denna tråd;

Fick mensen på eftermiddagen, dag 31 i cykeln.
Dock inga direkta mens smärtor som jag brukar att ha.
Utan mera svaga mens smärtor som kommit och gått, precis som de 3 dagarna upp till mensen.

Dock är min mens absolut INTE som den brukar att vara!
Den är mycket minimal.

Jag brukar annars ha riklig blödning, de första dagarna måste jag alltid ha både tampong (super) + binda som säkerhet.
( Brukar ofta blöda igenom inom 3 timmar )
Sådan är det i de första 3 dagarna, därefter avtar mensen under ca 2 dagar för att därefter sluta..för den gången;)

Men denna gång har jag som sagt bara haft minimal blödning, har inte blött igenom som jag brukar och tampongen har bara fått lite blod på typ ena sidan och är absolut inte "igenomblödd/fylld" som den brukar att vara när jag byter.
Jag kan typ gå med en binda en hel dag OM jag skulle vela (vilket inte är tillfället) och den skulle i så fall inte vara "fylld", om ni förstår vad jag menar.
- Så pass lite "blöder" jag, har ALDRIG hänt förr!

Detta gör mig en aningen förvirrad:confused:
- vad kan vara anledningen till min sena mens och därutöver anledningen till att jag bara blöder så lite???

Någon som själv upplevt att mensen helt plötsligt "avtagit" i styrka på detta vis?


För er som inte har läst den andra tråden, så brukar min cykel ALLTID vara på 28 dagar ibland 29 men det händer kanske 1 gång på en 6 månaders intervall.
 
Sv: Uppdatering; Gravid eller ej...?

Det är ju så himla svårt för oss här att gissa till vad som kan vara fel, visst kan du vara gravid.

Även om du fortfarande testar negativt på grav.tester så tycker jag du kan låta kolla upp det, så du slipper oroa dig, för det kan bero på så mycket.
 
Sv: Uppdatering; Gravid eller ej...?

Mensen innan jag vart gravid var väldigt skum, kom 8 dagar sent, ingen mensvärk, knappt något blod (räckte med vanligt trosskydd) och den höll i sig i knappt 2 dagar. ÄL efter den blev jag gravid, det var t.om så att barnmorskorna inte heller trodde min mens var en mens utan bara en liten blödning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är på en efterlängtad solresa med goda vänner. Är i (för)klimakteriet och har normalt lite opålitliga och rikliga blödningar. Min...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 387
Senast: Kivina
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 964
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 292
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 966
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp