Uppdatering, mat och sånt...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 695
L

lisa

Visste inte riktigt vilken tråd jag skulle forstätta i så det blev en ny.

Först skulle jag bara vilja tala om att min missa har fått lite bättre aptit och faktikst lagt på sig lite :) Det syns inte direkt men jag tycker att det känns när man lyfter henne. Hon har liksom en mysig liten kulmage där det bara har hängt löst skinn tidigare...

Igår satte hon i sig en liiiten bit tonfiskkamouflerad rå entrecote, visst är hon duktig :D Hon tuggade väldigt energiskt och såg hemskt misstänksam ut över att tonfisken var så seg och konstig, men det gick ner!

Sen har jag en fråga. Jag ville ju prova Mjau blötmat om ni minns... I de affärer jag har tittat har jag dock bara hittat stoora burkar (600 g tror jag?) Kisse äter 1/2 100-gramspåse Whiskas (alltså 50 g) om dagen, så det känns inte rimligt att köpa så stora burkar. Säljer de inte potionspåsar alls?

Jag tyckte heller inte att det skilde så mycket på innehållet. På de burkar jag tittade var det ca 2% kolhydrater istället för 2,7 som i Whiskas (?) och bara 1-2% mer protein. Även om man räknar torrsubstans så blir det väl ingen jätteskillnad :confused:

Sv: Uppdatering, mat och sånt...

Oh, framgång :bump:

MJAUs våtfoder är bra för att det är svenskt kött och svenska biprodukter och inget spannmål. Whiskas innehåller spannmål och vart animalierna kommer ifrån vet jag inte.

Den lilla mängd kolhydrater som finns i MJAU är av animaliskt ursprung iaf.

600 g är mycket, men man kan frysa ner maten. Gör egna portionspåsar och frys ner :)

Nu måste jag komma med en till Mjau-fråga :p

Är det någon skillnad i näringsvärde på de mindre burkarna med gele? De verkar bara finnas i vissa affärer... Det står bara "kött och köttbiprodukter" på dem, skall det stå om maten även innehåller spannmål ?

Innehåller maten spannmål ska det stå på burken. "Bitar i gelé" innehåller dock rent socker.

Ok...ja det där med sockret är ju lite onödigt iofs. Hur som helst då gillade misse Mjau bitar i gele (oxkött och lever). Hon kastade i sig flera tuggor innan hon gick därifrån, och det är ett bra betyg för att vara kräsfia :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka