Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med vitaminpulver på köttportionerna var fint i teorin. I praktiken tog det nästan en halvtimma för dem att noga sortera bort varenda mineralkorn och lämna dem i skålen.

Tror den burken kommer bli stående...

Haha! Här sorteras inget ut, nånsin :p
 
Och nu märkte jag att Aysu löper. På ett sätt känns det bra, för nu har hon löpt tillräckligt många gånger hos mig för att jag ska känna mig säker på hur hon fungerar. Verkar vara med nästan exakt 7 månaders mellanrum. Bra att veta eftersom löptikar inte får vare med på lure coursing-tävlingar och jag gillar att planera långt i förväg.
 
Idag tog jag och Minn en helt underbar skogspromenad. Vi började på kända stigar men utforskade lite nya stigar också. Minn gick som vanligt lös större delen av tiden. Jag gick lite över 6 km, hur lång Minn sprungit vet jag inte.
4z8uuyK.jpg
 
Nu har ungtiken åkt på prov i två veckor. Under slutet av perioden ska hon L-testas. Hoppas, hoppas allt går vägen för hemmet verkar som klippt och skuret för henne :up:

Meddelat den fd tilltänkta hanens ägare att vi tyvärr backar och använder en annan. De tog lätt och glatt på det och det känns SKÖNT för jag kännde mig som en skurk.

Mailat om hanbytet till de som visat intresse för kullen och fått tack tillbaka och intresset verkar i nuläget finnas kvar för kullen. Men det kan ju ändras.

Tre klumpar mindre i magen:)
 
Nu har ungtiken åkt på prov i två veckor. Under slutet av perioden ska hon L-testas. Hoppas, hoppas allt går vägen för hemmet verkar som klippt och skuret för henne :up:

Meddelat den fd tilltänkta hanens ägare att vi tyvärr backar och använder en annan. De tog lätt och glatt på det och det känns SKÖNT för jag kännde mig som en skurk.

Mailat om hanbytet till de som visat intresse för kullen och fått tack tillbaka och intresset verkar i nuläget finnas kvar för kullen. Men det kan ju ändras.

Tre klumpar mindre i magen:)
Vad skönt att allt går så smidigt! :)
 
Ibland känner man sig ju faktiskt lite kompetent som hundtränare ändå! Körde ett riktigt back-to-basic pass på Sigge och fick fina resultat direkt. Det märks ibland att han har fått annorlunda/sämre grundträning än Stoja (inte så konstigt med skillnad på första och andra hunden, i gengäld har han bättre vardagslydnad) men det är ju skönt att man kan kompensera.
 
Det är synd om huliganen just nu... :( Tycker han själv åtminstone, jag är inte så orolig. Fast jag hade nog varit det om jag hade varit med på sista jakten.... Han drog över en å med ett rådjur och åt ena hållet bar det, men på vägen tillbaka så gick han antagligen igenom, husse såg att han var stilla på gps precis vid ån och började springa men innan han hann fram så rörde huliganen emot honom igen, men han var blöt på ryggen... :crazy: Men i samband med det eller bara pga av snön så har han skavt upp sig på en tass vid trampdynan. Så nu är jag världens elakaste matte som inte låter honom slicka... :meh: Men det läker fint! :up: Dessvärre blir det väl ingen jakt imorgon tyvärr... :down: Eller jo för mig och daghunden men huliganen kommer att tycka att det är jätteelakt att gå ut utan honom. :heart
 
@Snurrfian Läskigt!

Vi har varit och tränat rally idag, det gick rätt dåligt... I alla fall för Stoja (tycker att hon för första gången är påverkad av sitt löp), Sigge kom igång efter ett tag. Men så skön em/kväll vi haft sen, lugna nöjda trötta hundar :)

De fortsätter vara obrydda om smällare och fyrverkerier också. Ska göra en plan för imorgon så de är aktiverade ordentligt då, funderade på att hyra hundhallen en timme.
 
Det är synd om huliganen just nu... :( Tycker han själv åtminstone, jag är inte så orolig. Fast jag hade nog varit det om jag hade varit med på sista jakten.... Han drog över en å med ett rådjur och åt ena hållet bar det, men på vägen tillbaka så gick han antagligen igenom, husse såg att han var stilla på gps precis vid ån och började springa men innan han hann fram så rörde huliganen emot honom igen, men han var blöt på ryggen... :crazy: Men i samband med det eller bara pga av snön så har han skavt upp sig på en tass vid trampdynan. Så nu är jag världens elakaste matte som inte låter honom slicka... :meh: Men det läker fint! :up: Dessvärre blir det väl ingen jakt imorgon tyvärr... :down: Eller jo för mig och daghunden men huliganen kommer att tycka att det är jätteelakt att gå ut utan honom. :heart
Lilla huliganen då! Hoppas det läker bra, men han lär väl som sagt inte vara glad över att bli lämnad hemma!

Grannlagets basset tog genvägen tillbaka efter avslutat drev över en sjö idag, tyvärr bar inte isen och han kom inte upp. Innan de lyckats få fatt i en båt och ta sig ut så orkade inte hunden mer. :cry: Isarna är verkligen förrädiska just nu!!
 
Ohhh.....löp verkar vara på G en hel månad tidigare på fodertiken :o
Fodervärden ringde i kväll.
Tiken har lite egenheter för sig vid löp. Hon stjäl mat (aldrig annars) samt har nått jox för sig med läpparna.
Nu har hon brytit sig in i kakpaket och annat och i dag hade hon gjort några "läppryck".
Wiiii!!!
 
Ohhh.....löp verkar vara på G en hel månad tidigare på fodertiken :o
Fodervärden ringde i kväll.
Tiken har lite egenheter för sig vid löp. Hon stjäl mat (aldrig annars) samt har nått jox för sig med läpparna.
Nu har hon brytit sig in i kakpaket och annat och i dag hade hon gjort några "läppryck".
Wiiii!!!
Hur var det, är ny hane fixad?
 
Hur var det, är ny hane fixad?
Japp.
Denna har lämnat många kullar efter sig. Har bra, utvärderad statistik efter sig. Inte svensk men skandinavisk. Många tjänstehundar efter sig i hemlandet och trevliga sporthundar i både där och här i sverige. Han finns för tillfället här i Sverige för parning. Typen passar tiken fint. De är liktypade och deras egenskaper ser riktigt fina ut :)
 
Nu på morgonen var vi ute i 1½ timme. Det var jättefint, tyst och lugnt. Det enda som inte var lugnt, det var hundarna ;) Ebrah sprang runt som en komplett galning och var hur glad som helst. Nu sover hon gott här hemma!

Vad som var lite extra kul idag var att det dök upp en man i skogen där vi gick. Han var ute för att träna verkade det som och gick i väldigt rask takt. Så fort jag fick syn på honom kallade jag in hundarna och kopplade dem. När han sedan passerade oss så berömde han mig för att jag hade så bra koll på hundarna :D Jag är sådan som i princip tar för givet att de människor vi möter ska skälla ut mig för att de ser att hundarna är lösa, så att istället få beröm kändes underbart bra!
 
Lilla huliganen då! Hoppas det läker bra, men han lär väl som sagt inte vara glad över att bli lämnad hemma!

Grannlagets basset tog genvägen tillbaka efter avslutat drev över en sjö idag, tyvärr bar inte isen och han kom inte upp. Innan de lyckats få fatt i en båt och ta sig ut så orkade inte hunden mer. :cry: Isarna är verkligen förrädiska just nu!!
Han haltar inte idag! :D Men hemma fick han vara, han protesterade en del men hade ändå varit relativt lugn rapporterade barnen! :D

Det är läskigt med isarna, vi har tack och lov bara en sjö på jaktområdet och den är inte så speciellt stor, däremot djup... Men många åar och större bäckar istället, fördelen med de är att man har nära till kanten och man behöver ingen båt för att plocka upp någon. Men på vissa ställen är det strömt och då blir det läskigt på ett helt annat sätt...:( Inne i stan var det en tok som hade gett sig ut på långfärdsskridskor och gått igenom... Hur tänker man när isen har lagt sig bara för ett par dagar sedan? :crazy:
 
Han haltar inte idag! :D Men hemma fick han vara, han protesterade en del men hade ändå varit relativt lugn rapporterade barnen! :D

Det är läskigt med isarna, vi har tack och lov bara en sjö på jaktområdet och den är inte så speciellt stor, däremot djup... Men många åar och större bäckar istället, fördelen med de är att man har nära till kanten och man behöver ingen båt för att plocka upp någon. Men på vissa ställen är det strömt och då blir det läskigt på ett helt annat sätt...:( Inne i stan var det en tok som hade gett sig ut på långfärdsskridskor och gått igenom... Hur tänker man när isen har lagt sig bara för ett par dagar sedan? :crazy:

Usch, det är otäckt även med bäckar och åar. Skönt att han är piggare iallafall! :)

Men den token kan väl inte ha tänkt alls? Herregud :banghead:
 
Hemma efter promenad och träning. Tråkigt nog smällde nån som en galning redan när det var ljust, hundarna reagerade lite (för en gångs skull) men avreagerade direkt så jag kan nog vara lugn. Klart de vill kolla när de blir förvånade.

Är ju lite extra "misstänksam" mot alla på fälten utan hund en sån här dag (men alla jag mötte var det lugnt med), men det konstigaste är nog mannen som kom ut från skogen med pil och båge :o
 
Hemma efter promenad och träning. Tråkigt nog smällde nån som en galning redan när det var ljust, hundarna reagerade lite (för en gångs skull) men avreagerade direkt så jag kan nog vara lugn. Klart de vill kolla när de blir förvånade.

Är ju lite extra "misstänksam" mot alla på fälten utan hund en sån här dag (men alla jag mötte var det lugnt med), men det konstigaste är nog mannen som kom ut från skogen med pil och båge :o

Pil och båge? :laugh::confused:O_o
 
I förmiddags blev det en timmes intensivträning i hundhallen. Lydnad och agility för Dahlia och rally och agility för Winzi. Därefter direkt till naturreservatet för långpromenad med paus för grillning med vänner.
Sedan svängde vi förbi djuraffären och köpte två färska viltben som vovvarna ska få så att de har att göra vid tolvslaget.

Nu ligger dom utslagna: den ena sova des på min mage och den andra på soffkuddarna. Snart helt mörkt ute men än så länge otroligt lugnt utanför, hört någon enstaka smäll bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 109
Senast: Trott
·
Svar
213
· Visningar
9 251
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
988
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
24 25 26
Svar
518
· Visningar
36 576
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp