Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa dagar kan man inte tro att det är en snart 4-årig "mini aussie"/sheltie jag har hemma, utan typ en bruksunghund.

Idag var vi ute en timme i skogen vid 14 och körde lite parkour och sök. När vi kom hem var hund lite gasad fortfarande så hon fick en oxnacke att jobba med (som var typ dubbelt så stor hon hennes huvud). Sen var det lugnt till kl 18..

Vi har kampat och kastat boll inne (inte lugnt!). Hon har jagat och brottats med katten (definitivt inte lugnt, fick avbryta till slut). Vi har varit ute en sväng (Alice sprang typ idioten.). När vi kom in shejpade vi lugna beteenden (hon glädjeylade när vi tränade "död") och gjorde två svårare specialsök i ett nytt utrymme. Nu jagar damen flugor. :D
Skogsagility heter det.
 
Gissa vem som gjorde ett godkänt inträdesprov för patrullhund idag? :D

1_by_tontorollostorm-da5ybl0.jpg
 
Vi har en prao-elev här i ett par veckor, Ales kusin ska få en intensivutbildning i fårhanteringens ädla konst. Grabbarna är måttligt nöjda över att ha fått en 18 månaders hane till låns, Ale verkar inte se honom alls.

Pryon själv har slocknat, dagens två korta pass i hagen var mer än nog för att tömma batterierna ;)

13428543_10153802196273666_2549794865139400179_n.jpg
 
Vi har en prao-elev här i ett par veckor, Ales kusin ska få en intensivutbildning i fårhanteringens ädla konst. Grabbarna är måttligt nöjda över att ha fått en 18 månaders hane till låns, Ale verkar inte se honom alls.

Pryon själv har slocknat, dagens två korta pass i hagen var mer än nog för att tömma batterierna ;)

13428543_10153802196273666_2549794865139400179_n.jpg
Jag tycker han verkar lat och oengagerad:cautious:
 
Vi har en prao-elev här i ett par veckor, Ales kusin ska få en intensivutbildning i fårhanteringens ädla konst. Grabbarna är måttligt nöjda över att ha fått en 18 månaders hane till låns, Ale verkar inte se honom alls.

Pryon själv har slocknat, dagens två korta pass i hagen var mer än nog för att tömma batterierna ;)

13428543_10153802196273666_2549794865139400179_n.jpg
Är det "Pippi"?! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
601
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Tilly_85
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 298
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
850
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp