Uppdatering om mitt hjärtbarn

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Emro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 380

Emro

Trådstartare
Detta inlägg har dröjt och jag tror att en och annan har undrat hur det har gått.

Den 4 oktober förra året gjordes hans sista operation. Allt gick superbra och han återhämtade sig snabbt.

Jag är obeskrivligt lycklig över den förändring som skett. Innan operationen ville han så mycket, men kroppen orkade inte. Att åka rutchkana var det bästa han visste, men efter ett par rundor såg han ut som ett blåbär. Vi fick ofta avbryta hans lek för att han skulle få återhämta sig, få färg igen och bli av med sin anfåddhet.

Nu är det en kille som nästa måndag fyller 2 år och numera har en kropp som orkar allt viljan vill. Han är rosig hur mycket han än stojar och han är fullt syresatt. Jag har alltid betraktat honom som mitt lugna barn, men har fått omvärdera :love:.

(Bakgrund: Underutvecklad högerkammare, har gjort trestegsoperation för att få en fungerande enkammarlösning. Sommaren 2009 höll det på att gå riktigt åt skogen pga tilltäppt shunt.)

Sv: Uppdatering om mitt hjärtbarn

Jag har inte följt er ifrån början. Men vad härligt att allt gått bra och att han orkar busa runt som en liten pojke ska!!!!

Jag har undrat hur det har gått. Vad roligt att han mår så bra! Vad kul att han kan leka så mycket han vill! Vad underbart det måste vara för er att se honom kunna göra allt det han velat förut. Jag är glad för er skull, att det gått så bra till sist. :)

Finaste killen :love:Han är alltid så glad när man träffar honom och nu orkar han med sin personlighet också :) Han kanske är sugen på att komma ut och rida någon dag :idea:

Jag har helt missat det här, men vill ändå berätta att jag har en liten släkting som är ett år gammal och som föddes med ett hjärtfel. Opererades vid några få månaders ålder, och har sedan dess varit en alldeles frisk och stark liten krabat. Man märker nu ingenting av den svåra start det lilla livet fick.

Är glad att höra att det går bra för er lille plutt! Det måste ha varit oroliga år.

Finaste killen :love:Han är alltid så glad när man träffar honom och nu orkar han med sin personlighet också :) Han kanske är sugen på att komma ut och rida någon dag :idea:

Det är han nog, nu orkar han ju så han får hänga på nästa gång :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka