Sv: Uppdatering om Star trekk dressyr+island
Nej, skärningen är ljusår bättre än både version ett och två! Det ser ut att vara den gamla varianten som ligger på hemsidan.
Visst, man skulle nog kunna strippa ned kåpan ännu mer, men nu ser det iallafall inte konstigt ut längre, utan det ser ut som och känns som en dressyrsadel (och inte en allroundvariant).
Skillnader jag kommer på på rak arm (från de gamla till den här senaste) är;
*Rakare skurna kåpor (man har kapat flera cm på framkanten)
*Aningens flatare, eller man skall kanske säga "öppnare" sits.
*Bättre bossor/ paneler, de första var tjocka korvar i jämförelse.

*Lägre framvalv med lite mindre cutback.
(Nu pratar jag om Dressyrvarianten)
Nästa spännande grej jag provat är ett tränslöst bett i läder!!!! Det vill jag verkligen greja bilder på så att ni får se, det är testat både med& utan träns av mig& kauprarna själva och det verkar faktiskt fungera. men det ser jättenaket ut! Till en början har man nackstycke till, men så småningom skall man kunna plocka bort det. Det ligger en bild på startsidan just nu på det. Red en häst som brukar stöka med huvudet med metallbett och likaså hackamore, men detta gillade han, sög och tuggade på det. Munstycket är i platt, slätt dubbelsytt läder, och det går en rem från bettringarna ned under hakan som spänns i kindkedjegropen. Det har bettringar som vilket träns som helst. Och det kändes som vilket bett som helst att rida på, frånsett att han inte kastade med huvudet ALLS! Idag hade jag nackstycke på, men han verkade så nöjd med bettet att jag nog skulle kunna plocka bort nackstycket snart. Häftigt!