Uppdateringstråd 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina grabbarna är trimmade och borstade från nos till svans. Jag sminkade mig för första gången på minst ett år sedan dvs jag tog på lite mascara. Idag blir första gången Alvin och Milou får träffa min brorson som är ungefär 7-8 veckor. Alvin kommer inte bry sig alls utifrån hur han brukar bete sig mot barn. Kanske kikar på honom och går och lägger sig. Milou kommer vilja lukt på bebisen från huvud till fötterna men extremt försiktigt men vill inte min bror att han gör det så får Milou också gå och lägga sig.

Hundarna fick en sväng till fårhagen i julklapp 😆..
Husse hade bokat tid i agilityhallen men blandat ihop det så han missade tiden så därför blev det vallning istället. Tror inte nån av hundarna var ledsna för det 😅.

Husse fick träna ute med bägge killarna och jag körde i 25an, så bc-pojkarna fick byta förare för jag ville köra igenom dom på visslan ordentligt, Tay går ju mest med husse som inte visslar och Spock har jag märkt har fått svårt med vänster så ville köra igenom ordentligt med vissla på mindre yta. Corgi-fröken fick också gå lite i 25an utsn så mycket krav idag.
Husse var nöjd med sin Tay och sa att Spock är världens bästa hund så jag tolkar det som att hans träning gick bra 😁.

Allt som allt mycket nöjda hundar 🥰.

20241216_142748.webp

Husse har åkt för att julfira med sin del av släkten, jag stannar hemma och julmyser med hundarna istället då jag ska försöka vila upp mig inför jobbet.

God jul!

Det blev en jätte bra julafton.

Bebisen blir 7 veckor idag. Det gick så otroligt bra igår. Min bror och svägerska har inte vågat låta någon hund vara nära bebisen innan så julafton blev första gången och han kunde inte fått en bättre start.

Alvin visade noll intresse, han tittade inte ens på bebisen utan gick tillbaka och la sig när han hälsat på föräldrarna. Milou skötte sig utmärkte, nosade lite försiktigt vid bebisens fötter och sen la han sig bredvid honom en stund innan han kom tillbaka till mig och sen brydde han sig inte heller om bebisen resten av kvällen.

Om min bror varit orolig behöver han inte vara det i framtiden och jag är så stolt att Milou som nu med nya bebisen bara träffat ett barn några gånger verkar förstå att man är extra försiktig. Han rörde inte ens bebisens fötter utan nosade i luften ovanför.

Alvin älskar att öppna paket så den lilla tjuven gick direkt till granen och stal ett paket
när vi kom hem till mina föräldrar. Milou dödade sin leksak han fick på direkten, jag tror det var en kanin men när Milou fått den i sitt grepp gick det inte att se längre.

Ni som ger/har gett librela till eran hund, när började ni se resultat? Min labbe (11,5 år) som har artros i bogen och armbågen med hälta som följd, har hittills fått tre sprutor. Jag har inte sett någon jätteförbättring än så länge. Han fick den tredje sprutan för en vecka sedan och då höjdes även dosen. Han får även onsior och har, fram till tredje sprutan, fått laser två gånger i veckan, nu så får han laser en gång i veckan. Men jag upplever inte någon större förbättring och jag vet inte hur jag ska göra, om jag ska fortsätta eller ge upp. :( Enligt vet kan vi sätta in ytterligare en medicin men jag vet inte... Det är så fruktansvärt svårt att veta hur jag ska göra.

Ni som ger/har gett librela till eran hund, när började ni se resultat? Min labbe (11,5 år) som har artros i bogen och armbågen med hälta som följd, har hittills fått tre sprutor. Jag har inte sett någon jätteförbättring än så länge. Han fick den tredje sprutan för en vecka sedan och då höjdes även dosen. Han får även onsior och har, fram till tredje sprutan, fått laser två gånger i veckan, nu så får han laser en gång i veckan. Men jag upplever inte någon större förbättring och jag vet inte hur jag ska göra, om jag ska fortsätta eller ge upp. :( Enligt vet kan vi sätta in ytterligare en medicin men jag vet inte... Det är så fruktansvärt svårt att veta hur jag ska göra.
På min tog det iallafall 4 sprutor innan jag såg någon skillnad alls.

Direkt efter första behandlingen.

I samband med valpens OCD-operation läste jag att laser kan ge ökad smärta i samband med rehabilitering, så kanske värt att avbryta det ett tag.

Från ingenstans så är min brors hund död. Poff. Han var lös i magen på morgonpromenaden och sen kräktes han ett par gånger. Svägerskan gick ut med honom och då började han vingla. De ringde veterinären och fick komma in vid 14. Då kunde han inte gå, de fick bära in honom. Tungan blev vit. Han dog innan de hann göra något. Så fruktansvärt! Veterinären tror att det var en tumör i mjälten som sprack. 5 år blev han. Det är så overkligt..💔
Nu har vi precis kommit hem och det kändes så fel att lämna dom och samtidigt så tänkte vi att de kanske ändå ville vara själva. Var planerat att vi skulle åka hem idag ändå.

Nu har det börjat smällas fyrverkerier här. Jag kom precis på att jag inte vet hur salukipojken kan tänkas reagera vid nyår. Tippar på att han kommer vara obrydd, men tänker ändå göra som vanligt på nyårsafton med lååång promenad på morgonen och sedan bara nödvändiga rastningsrundor. Ingen extra mat heller så att de inte behöver ut mer än vanligt.

Från ingenstans så är min brors hund död. Poff. Han var lös i magen på morgonpromenaden och sen kräktes han ett par gånger. Svägerskan gick ut med honom och då började han vingla. De ringde veterinären och fick komma in vid 14. Då kunde han inte gå, de fick bära in honom. Tungan blev vit. Han dog innan de hann göra något. Så fruktansvärt! Veterinären tror att det var en tumör i mjälten som sprack. 5 år blev han. Det är så overkligt..💔
Nu har vi precis kommit hem och det kändes så fel att lämna dom och samtidigt så tänkte vi att de kanske ändå ville vara själva. Var planerat att vi skulle åka hem idag ändå.
Usch vad hemskt, så traumatiskt.
Min ena uppfödare råkade ut för liknande. Hon var iväg och tränade med sina hundar och märker att hunden känns seg och konstig. Hunden har då helt blek slemhinna och hög puls. Åker i ilfart till djursjukhuset där hunden fick blodtransfusion och akut buköppning för att ta bort den blödande mjälten. Tack och lov var det ingen elakartad tumör som spruckit utan en godartad och hunden mår som vanligt idag 1,5 år senare.
Jag beklagar att det inte gick att rädda din brors hund.

Dagens promenad var spännande. Länsvägen är isfri men inte på kanterna. Så där vi går var det svallis.

Tog av bandaget från klon imorse, det har funkat utmärkt. Klippte ju i pulpan när han sprattlade tiil och han rev upp det flera gånger. Lindade och tejpade men det höll inte. Klor blöder rejält :(

Tills jag fick en idé. Tog en engångshandske, klippte av tummen och trädde över ett litet bandage. Tejpade runt, och det höll för flera kissrundor. Han var inte heller bekymrad över det så det behövdes ingen tratt.

Dagens promenad var spännande. Länsvägen är isfri men inte på kanterna. Så där vi går var det svallis.

Tog av bandaget från klon imorse, det har funkat utmärkt. Klippte ju i pulpan när han sprattlade tiil och han rev upp det flera gånger. Lindade och tejpade men det höll inte. Klor blöder rejält :(

Tills jag fick en idé. Tog en engångshandske, klippte av tummen och trädde över ett litet bandage. Tejpade runt, och det höll för flera kissrundor. Han var inte heller bekymrad över det så det behövdes ingen tratt.
Köp blodstopp i djuraffären nästa gång! Funkar bra. Men har man klippt rejält kan man behöva skydda utomhus några dagar precis som du gjorde ☺️

Köp blodstopp i djuraffären nästa gång! Funkar bra. Men har man klippt rejält kan man behöva skydda utomhus några dagar precis som du gjorde ☺️
Hoppas det aldrig mer händer.

Jag har en sorts "plastkudde" som är blodstoppande. Fick den när jag gick i dialys. Satte en bit av det på klon.

Kollar blodstoppande nästa vända till stan. Tack för tips. :up:

Jag märkte efter några veckor av första dosen, kanske 2 veckor. Däremot går den ut ur kroppen snabbare så nu får han sprutan var tredje vecka eftersom jag märkte att han mådde sämre sista veckan och jag upplevde att han mådde sämre då. Nu rullar det på och Alvin visar ingen smärta.

Inte första fyrverkeriet men första när vi varit ute så det var bara att vända och gå hem. Klockan 16 när det regnar, man är aldrig trygg.

Knasjycken,

Har ställt påsen med juniorfoder i pannrummet, Därifrån ska den ut i skogen intill. Prima dyrt torrfoder som han slutade äta, Tror rävar möss och andra gillar det bättre.

Nyss, i pannrummet, stod han med nosen nere i påsen och glufsade i sig. :banghead:

Jag är lite sjuk igen så vi har tagit det lugnt några promenader men inte orkat så mycket jag vill så har dåligt samvete men ska fixa en varsin kong åt dom när dom ätit middag vid fem. Har så klart borstat dom och borstat tänderna, jag gör det varje dag, både päls och tänder. Får alltid beröm hos veterinärer för att båda har så fina tänder så det kommer jag aldrig sluta med.

Knasjycken,

Har ställt påsen med juniorfoder i pannrummet, Därifrån ska den ut i skogen intill. Prima dyrt torrfoder som han slutade äta, Tror rävar möss och andra gillar det bättre.

Nyss, i pannrummet, stod han med nosen nere i påsen och glufsade i sig. :banghead:
Lite som min Tilda. Torrfoder hemma äts bara ur en glassbytta i sängen, ligger det i en normal skål på golvet (oavsett rum) så är det oätbart. 😬Dom får sina idéer ibland...

Jag maste da och da paminna mig sjalv att Emma-Sue bara ar 6 manader och jag inte kan forvanta mig allt for mycket fran henne. Jamfort med mina Rottisar och min Malle ar hon en riktigt virrpanna. Hon far som ett troll helt utan nagot mal ... de andra har alltid haft ett mal, det finns nagot att ata de vill komma at, det finns nagot kul att hoppa over, det ar ett sa kul stalle dar man kan springa riktigt fort eller langt. Emma-Sue bara far runt och ser oftast overraskad ut nar det hander saker for att hon springer in i/ramlar over/krockar med ett fast object som inte flyttar sig/eller ramlar ner fran nagot.

Nu har vi dock lost problemet med att hon absolut hatade bilen. Aven nar henne's mat stod dar fick jag tvinga upp henne aven om hon at upp sin mat. Hon har varit med pa nagra korta turer de sista veckorna, men vi tog ocksa en timma's trip for en manad sedan och for forsta gangen fanns inga tecken pa illamaende.
I dag sa var maten i en bur bak i bilen, hon gick uppfor rampen och strackte halsen sa langt in hon kom och smakade pa maten ... sedan skulle hon backa och ramlade ner bredvid rampen, henne's ansiktsuttryck sa CHOCK. Nar jag skrattade och sa "hoppsan" och tog kopplet for att leda henne upp for rampen igen, och raknade med problem. Hon sprang uppfor rampen, tog en tugga, sprang nerfor rampen, vande och sprang upp igen ... sa holl vi pa tills maten var slut. Antligen kan min lilla virrpanna aka bil som en normal hund!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 768
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 870
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka