Uppdateringstråd 31

Vi blev fast i regnet igen. :bag:
Mitt bidrag till årets Ynk von Jämmerlund:

IMG_1231.webp

(Han är okej. Men inte imponerad :p)

Jahopp. En av mina favoritklubbar ordnar tävling i rallylydnad snart. Dubbla starter. Och jag jobbar såklart den dagen. Kollade med kollegor men nej, ingen kan byta pass...

Så, det får bli att vi tävlar lite längre bort istället på en ledig dag. Eller ja, "lite" längre bort, en timme extra restid enkel riktning... Hoppas innerligt att det blir värt det. Jag har inte tävlat rallylydnad på flera år. Lily har aldrig tävlat rallylydnad. Ebrah kommer vara skendräktigt grinig. Det kan bli antingen jättebra eller fiasko, men sådant kan man ju såklart inte veta i förväg.

Imorgon förmiddag ska vi träna en gång bara för att se hur vi ligger till. Känns det inte allt för hemskt så anmäler jag.

En dag då vi här hemma är lite små sjuka. Jag har feber men har tvingat mig ut i regnet för att fixa i trädgården. Jag får verkligen vara problemlösare här för allt är så nytt. Men efter ett tag ute i regnet med slitande och att jag inte kände mig helt hundra har grabbarna självklart fått sitt men inte någon långpromenad.

Däremot har vi tränat och ojoj vad glada dom blir. Tänk att det är så roligt, Milou vill så gärna och båda vill helst göra allt tillsammans, jätte mysigt men halvt kaos precis som när Alvin levde. Jag tror inte att kineser bara tappar det, tappar dom lusten att träna är det för att dom tappat lusten att leka. Alvin lekte ända fram till att han dog, verkligen hela vägen ut. Usch vad jag saknar honom. :heart

För att få någon sorts ordning på saker och ting blandar jag in egen träning med var och en men jag tycker det är viktigt att hålla fast vid att träning är lek, det är det bästa dom vet. Trassel skuttar av glädje vad jag än ber honom om.Håller på att fundera ut nästa sak jag ska börja med. Hade någon sorts plan först när han kom men den har försvunnit helt. Enligt planen ligger vi så långt efter så jag har bestämt att strunta i den så nu vet jag inte vad nästa steg är. Han är ju för liten för agility så tänker om vi kan börja lite med Rallylydnads moment för jag vill prova det med honom, det är ju en av mina favoritgrenar. Där finns sånt som passarna i vardagen också.

Jahopp. En av mina favoritklubbar ordnar tävling i rallylydnad snart. Dubbla starter. Och jag jobbar såklart den dagen. Kollade med kollegor men nej, ingen kan byta pass...

Så, det får bli att vi tävlar lite längre bort istället på en ledig dag. Eller ja, "lite" längre bort, en timme extra restid enkel riktning... Hoppas innerligt att det blir värt det. Jag har inte tävlat rallylydnad på flera år. Lily har aldrig tävlat rallylydnad. Ebrah kommer vara skendräktigt grinig. Det kan bli antingen jättebra eller fiasko, men sådant kan man ju såklart inte veta i förväg.

Imorgon förmiddag ska vi träna en gång bara för att se hur vi ligger till. Känns det inte allt för hemskt så anmäler jag.

Ibland sparar man in det ändå i tid :p. Körde första tävlingen nära oss med 50 starter, nästa tävling åkte jag en timme bort med hälften så många starter. I slutändan så var jag iväg totalt kortare tid på den tävling dår jag åkte längre bort även om det såklart blev mer tid i bilen.

Ibland sparar man in det ändå i tid :p. Körde första tävlingen nära oss med 50 starter, nästa tävling åkte jag en timme bort med hälften så många starter. I slutändan så var jag iväg totalt kortare tid på den tävling dår jag åkte längre bort även om det såklart blev mer tid i bilen.
Klokt att ha det i åtanke. Det verkar som att det inte är så många starter på tävlingen långt bort, och en vän ville gärna med som hejarklack så hon kan iaf filma våra eländiga försök :p Hade det inte varit för att jag känner att mina hundar är för bra för att bara skrota runt hemma så hade jag struntat i det där med tävlingar... Har helt tappat lusten sen min älskade Aysu var klar med sin tävlingskarriär...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 399
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 604
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka