"Uppfostra" ettåring

Vi har en dammsugare med kundvangshjul, lilltjejen är med och knuffar på den. Visade henne det för att avleda från sladden = för oss funkar det mycket bra. Även om det ibland resulterar i att dammsugaren stängs av med knappen istället :p
På stora tjejen kunde man bryta beteendet med att låta henne vara med, göra dammsugaren till en lek och hon själv får vara med och dammsuga sitt rum. Vilket inte alls har funkar på lilltjejen. Spännande hur olika barn med samma gener kan vara.

Leka med soppåsen avledde vi med, följ med ut och släng soppåsen. Båda tjejerna är med på pall när vi lagar mat. Jag upplever att mina barn "lyssnar" på ett annat sätt när de får mindre uppgifter efter sin förmåga att göra. Stora tjejen (3.5 år) hjälper till med det mesta i städ, disk och tvätt. På hennes nivå. Lilltjejen är med och dukar, slänger sopor och plockar på sitt rum, efter sin förmåga.
Nöjda och glada tjejer som gärna hjälper till här hemma.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 813
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 100
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp