Uppgradera utrustning

Houdinie

Trådstartare
Jag har inte råd eller lust att köpa jättedyra schabrak för att de jag har är lite tråkiga. Istället skulle jag vilja uppgradera de enfärgade schabrak som jag har. Att återanvända det man redan har är något som jag tror starkt på, både för miljön och för min egen ekonomi. Jag vet att det finns många fyndiga människor här, så jag hoppas på många bra fynd och helst även bilder.

Kan man sy på extra passpoaler?
Hur gör man då?

Jag vill gärna se bilder på utrustning som ni har uppgraderat.

Jag har ett svart och ett gräddvitt schabrak som jag skulle vilja ha turkosa passpoaler på. :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Uppgradera utrustning

antagligen kan man nog sy dit passpoal med symaskin, men jag hade nog sytt dit för hand. mysigt kvälls nöje framför tvn.
är kantbanden slitna kan man ju sy dit nya i ngn fin färg + passpoal.
fästena till sadelgjord kan man ju också byta ut om det behövs.
har man ett lämpligt placerat mushål (ej under sadeln) så kan man klippa upp ett mönster där och brodera runt så det t ex blir ett hjärta tex.
extremnt slitna schabrak kan delas på mitten och sys ihop igen till tjockare tömkörings gjord.

Nya kantband och passpoal är enkelt att sy på :)

Kantband syr jag med maskin men passpoaler för hand.

Om du gillar bling kan du sy fast kristaller eller pärlor antingen som en passpoal eller så kan du göra ngt fint mönster som en blomma eller något :)

Jag uppgraderade några basicschabrak som jag köpte på Hööks rea tidigare i sommar. Två fick lite roliga broderade märken på sig och tre fick olika typer av pärlor och stenar. Var ganska mycket jobb men passar man på när man ändå sitter i TV-soffan går det ganska fort.

Blingschabrak.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
5 993
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 971
Senast: alazzi
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 568
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka