Bukefalos 28 år!

Upphängning av gardinstång

Ramona

Trådstartare
Hur mycket vikt klarar denna upphängningen om jag skruvar upp den rakt i väggen?
23235_PE098877_S4.jpg


Tyget är ganska så tjockt, men det är bara en längd, vilket också innebär att det inte blir jämvikt på stången. Spelar det någon roll?

Eller bör jag använda sådana här kanske?
http://www.rusta.se/images/products/95251021_l.jpg
 
Sv: Upphängning av gardinstång

Gissar vilt nu, men torde inte väggens beskaffenhet och skruvarnas längd ha större betydelse för hållbarheten? :)
 
Sv: Upphängning av gardinstång

Det är gips där jag ska hänga gardinstången. Kommer att använda mig av relativt långa skruvar. Det kanske funkar med bara dessa då?
 
Sv: Upphängning av gardinstång

bara gips? gipsen kommer inte att hålla, försök hitta en regel bakom, alt ta riktigt långa skruvar som går in i en ev bakomliggande regel.
 
Sv: Upphängning av gardinstång

Ja, eller specialplugg för gipsvägg som så att säga vecklar ut sig på andra sidan gipsplattan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 526
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 897
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp