Upphittad kanin

Mirtai

Trådstartare
De senaste dagarna har det funnits en förrymd kanin i vårt villaområde och idag har våra tjejer fångat in den. Det är en hona som är i bra skick.

Förutom att ringa polisen och anmäla den som upphittad så är det spritt på FB att den finns här.

Utebur med bodel finns. Jag tänkte fylla bodelen med halm. Vatten får den i skål och hö tar jag från stallet.

Så vad mer behöver vi tänka på?

Vad heter färgen?

68D9B5CA-24C5-4004-BB89-94F932CC9BE8.jpeg
 
Låter som att ni tänkt på det mesta. Vilken sötnos! Jag kollar på mobilen utomhus och ser knappt skärmen men färgen ser ut att vara viltgul. Hoppas ni hittar ägaren :)

Edit: ser nu att tråden är från i onsdags så förhoppningsvis har allt löst sig redan!
 
Har ni hittat ägaren?
Det låter som du har koll på kaniner och vad de behöver annars om du behöver ta hand om den en lite längre tid.

Men säg till om du undrar något.
//Kanintokig
 
Har ni hittat ägaren?
Det låter som du har koll på kaniner och vad de behöver annars om du behöver ta hand om den en lite längre tid.

Men säg till om du undrar något.
//Kanintokig

Ingen ägare är hittad så vi räknar med att bli kaninägare.

Tycker lite synd om henne, är väldigt tydligt att hon gärna vill ha sin frihet igen. Hon har försökt hoppa ut ur sin hage så nu har vi satt tak. Ser henne också ofta stå och pröva staketet för att se om hon kan komma ut.

Tänker att jag ska bygga en större hage till henne med mer berikning i, så det får du gärna tipsa om!
Det jag tänkt är en lägre bodel så hon även kan sitta uppepå den, någon tunnel och kanske ett sandbad? Såklart även lägga in grenar och liknande att gnaga på. Fler idéer?
 
Grenar av friktträ
Ingen ägare är hittad så vi räknar med att bli kaninägare.

Tycker lite synd om henne, är väldigt tydligt att hon gärna vill ha sin frihet igen. Hon har försökt hoppa ut ur sin hage så nu har vi satt tak. Ser henne också ofta stå och pröva staketet för att se om hon kan komma ut.

Tänker att jag ska bygga en större hage till henne med mer berikning i, så det får du gärna tipsa om!
Det jag tänkt är en lägre bodel så hon även kan sitta uppepå den, någon tunnel och kanske ett sandbad? Såklart även lägga in grenar och liknande att gnaga på. Fler idéer?
Återkommer om ett tag, men grenar är toppen. Gärna fruktträd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 447
Senast: nilie
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 189
Senast: Korven
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 777
Senast: Intejag
·
Däggdjur Jag är lite smått sugen på att skaffa marsvin, men jag vet nästan ingenting om dem :o Så skulle någon ha lust att ge mig lite svar på...
Svar
18
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp