Bukefalos 28 år!

Upphittad mager katt...HJÄLP!!!

Tweety1985A

Trådstartare
Har hittat (lr hon hittade mej rättare sagt) en jättemager katthona uppe vid stallet, å kunde givetvis inte strunta i henne. Hon var halvvägs ner i betforsäcken för å hitta mat, stackaren. Så nu får hon bo i stallet, å verkar trivas me d. Men frågan e, finns d nåt man kan göra för att de snabbt ska få upp hullet? Hon är verkligen JÄTTEmager...Men ser i övrigt frisk å pigg ut. Vågar man avmaska en så mager katt, lr ska man vänta tills den fått upp hullet???Vet ju inte om den har mask, men eftersom d e en hittekatt har den säkert ätit allt möjligt... :( :confused: :cry: :cry: Hjälp!!!
 
Sv: Upphittad mager katt...HJÄLP!!!

Ge den mat och vatten.
Sen kollar du i bajset om det finns maskar.
Brukar kunna synas, annars så är det onödigt att avmaska.
Har själv inte avmaskat min katt på 2år.


Lycka till
 
Sv: Upphittad mager katt...HJÄLP!!!

Ring och rådfråga veterinär. Axilur bör nog inte användas iaf eftersom den är riktigt stark.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 795
Senast: tott
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 379
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 842
Senast: Lager
·
Katthälsa Det började för lite mer än ett år sedan - Minimannen tvättade bort pälsen. Tvättade tvättade tvättade tills svansen var kal och...
Svar
18
· Visningar
15 403
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023
  • Mountain horse ridskor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp