uppklassad?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare denotroliga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 164
D

denotroliga

jag har en liten fundering, om man har startat intermediär 1 på 57-60%, får man då starta MsvB efter det eller är man uppklassad?
Har letat i TR men hittar inte något om detta.
någon som vet?

Sv: uppklassad?

Jo, det står i TR II :) hela uppklassningstabellen finns där.

Hmmm, visst hittar jag kvalifikation, uppklassning och nedklassning, men jag hittar ingenting om det jag undrar.. eller så är jag bara helt blind:D

nån som hittar? Behöver veta snarast:)

jag menar alltså inte under samma dag kanske jag ska lägga till!

Nej du är inte uppklassad. Numera har de ändrat så man blir bara uppklassad från lokal, och sen blir man inte uppklassad längre. Vill man så kan man alltså rida st george en helg och LB nästa helg så länge som den är regional.

Det finns ju också vissa regler om vilka klasser du får rida exempelvis under ett meeting (alltså om du vill rida flera klasser). Men allt detta står i TR.

*KL*

Känner att jag måste inflika här att det är rätt många poäng man ska upp i tycker jag innan man blir uppklassad från lokal. Man kan vara placerad i msv B och sen rida lokalt helgen efter.

I Halland är det ett större problem med att ryttare ligger kvar och plockar rosetter så att de som behöver rida lokalt blir bortlottade, än att ryttare behöver kvala för att de skulle gå upp för tidigt i klasserna :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 738
Senast: Mirtai
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 052
Senast: Mli
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 287
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka