Uppsägning av kontrakt?

R

RebeckaKihlberg

In need of HELP!!

Jag ska säga upp mig ifrån stallet där jag står nu...eller rättare sagt jag HAR sagt upp mig, jag har 1månads uppsägning...när jag ska skrivai kontraktet att uppsägningen gäller från?..idag, 30 april eller 1 maj?...HELP!!
 
En månad brukar vara en kalender månad, då bör du skriva från och med (dvs datumen inkluderad) Om nu det ska upphöra sista maj. Så resonerar jag med mina inackorderingar, å andra sidan har vissa en datum för sista uppsägningsdag är sista dagen i månaden. I det fallet ska det lämnas in senast 30 april, men gälla från och med 1 maj...
 
I kontraktet står de att de är ömsesidig uppsägning på 1mån, kontraktet sägs då upp i månadskiftet. ...då bör jag alltså skriva 1maj? *dum blondin* :p :D
 
Tja, när påbörjade du stallplatsen? Mitt i månaden eller i månadsskifte? Är det månadsskifte är det den sista i månaden, annars är du inne på ny månad och har ytterligare en månad att betala. :)
 
Jadu..jag flyttar honom www.hageby.nu där jag jobbar, blir lättare för mig då..får mer tid till honom...+ att där finns oändliga möjligheter, stort ridhus, bra ute bana...OK körvägar, får expert hjälp med att träna på att visa honom å så.
Sen jobbar jag av min stallhyra!!
 
Grattis!
Har tittat inom Hageby ibland, där är jättefint. Hoppas att han kommer att trivas :love:.
 
Har du tänkt att flytta din häst den siste maj, så kan du skriva att du säger upp platsen för flyttning den 31 maj. Då kan du lämna uppsägningen redan idag.

Man måste ju inte lämna uppsägningen max en månad i förväg utan MINST en månad i förväg.

Sen kan man ju faktiskt prata med stallägaren oxå, så att denne verkligen förstår vilket datum man ska flytta.
 
Hade min förra häst på tillridning på Hageby, kanon ställe! :love:
 
Jag trivs SUPER där, alla är trevliga..å vanligt hästfolk..inget fina i kanten eller så..utan bara vanliga!!

Hoppas pållen kommer trivas åxå!!
 
Jag vet inte när kan flyttas,men jag har till den sista maj att flytta honom...men de måste väl vara så att om de är 1mån uppsägning och uppsägningen börjar gälla i månadskiftet april/maj....ska de stå 1maj i kontraktet eller sista april....??..de är de jag inte förstår!!
 
Det spelar egentligen ingen roll bara du lämnar uppsägningen innan 1:e.

För du säger upp platsen till den siste i efterkommande månad (eftersom det är en månads uppsägningstid för dig).

Tror till och med att det korrekta i ditt fall är att skriva 31:e maj, för fram till dess ska du kunna disponera platsen om jag fattat det rätt.

Den datumen du lämnar in uppsägningen är därifrån uppsägningen räknas men man brukar generellt säga att det är kalendermånad som gäller vid hyra av "lokal".

Men även om man har 1 månads uppsägningstid kan man säga upp långt i förväg t.ex om man vet att man ska flytta. Då har hyresvärden gott om tid att hitta en ny hyresgäst. Eller om man som stallägare kanske planerar en stor renovering eller så, att man då informerar eventuella hyresgäster i god tid så de har möjlighet att hitta ny plats.
 
Är det kalendermånad ska det stå kalendermånad.
Annars gäller det en månad från uppsägningen, dvs då kan man säga upp platsen mitt i månaden.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Hej Alla Vad gäller om man själv säger upp boxplatsen pga hälso skäl ? Stallet är fullt av svartmögel och det är mest inne i en...
Svar
11
· Visningar
2 154
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp