Bukefalos 28 år!

uppvärmning innan ridning

G

Godisbiten

Brukar ni värma upp er sjäva innan ni rider? Märker ni att ni presterar bättre och att ni känner er mer avslappnade o lugnare? Vilken inverkan har det på era hästar? Märker era hästar att ni är på gott humör? Jag har märkt att när jag är "varm i kläderna " så är jag mycket lugnare, o hästen känner det o slappnar av.:)
 
Sv: uppvärmning innan ridning

Tja...värmer upp och värmer upp. För det mesta kommer min pålle när jag ropar men ibland gör hon det inte.
Då har jag en rätt så rejäl hage att gå och hämta henne i och så är det uppförsbacke. Jag är ganska så uppvärmd sen...
 
Sv: uppvärmning innan ridning

Jag måste värma upp annars får jag så ont när jag rider. Jag brukar gå en sväng och så stretchar jag lite innan också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: FruS
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
514
Senast: tessan.g
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 081
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp