Ur led är tiden

What? Det har jag förträngt:angel:

Jo, men då bodde jag i Malmoe, så då drömde jag bara om snöröjning en hel vinter :cool:
Den vintern var helt underbar med snö som låg från november och ända in på vårkanten. Torrt och fint, var det; helt fantastiskt och så ljust. Vintern därpå undrade jag vem som släckt lampan och om det verkligen skulle vara så mörkt.

I Malme är det väl alltid slabbigt, rått och fuktigt på vintern? Malme är en fantastisk sommarstad, men på vintern...Hu!
 
Den vintern var helt underbar med snö som låg från november och ända in på vårkanten. Torrt och fint, var det; helt fantastiskt och så ljust. Vintern därpå undrade jag vem som släckt lampan och om det verkligen skulle vara så mörkt.
Du har nog rätt i det där. Fast jag vill inte ha det så:D
 
Läste nyss på Aftonbladet att det är så varmt att mördarsnigeläcklena vaknat ur vinterdvalan och kryper upp ur marken igen på olika ställen i landet :wtf:

Här har de aldrig gått och lagt sig. Jag ser sniglar hela tiden. :cautious:

De där jättestora vita, med hus på ryggen, verkar dock ha somnat.
 
Vintern därpå undrade jag vem som släckt lampan och om det verkligen skulle vara så mörkt.

Det är det som är det värsta med Skånehelvetet. Kol. Svart. :cautious:

Vad hjälper det att solen är uppe längre här nere, när den dels är dold bakom molnen hela tiden, och det lilla ljus som ändå tränger igenom sugs upp direkt av leran!? Och när solen går ner är det som om någon dragit en säck över huvudet på en. :arghh:
 
Det är det som är det värsta med Skånehelvetet. Kol. Svart. :cautious:

Vad hjälper det att solen är uppe längre här nere, när den dels är dold bakom molnen hela tiden, och det lilla ljus som ändå tränger igenom sugs upp direkt av leran!? Och när solen går ner är det som om någon dragit en säck över huvudet på en. :arghh:
Nu är jag ju äkta inföding, men jag vänjer mig ändå inte. Det är inte i Norrland de behöver ljusterapi för att överleva vintern, det är vi som behöver det!
 
Det är det som är det värsta med Skånehelvetet. Kol. Svart. :cautious:

Äsch, en värsting-pannlampa löser det mesta, det är en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.

Däremot vill jag INTE skotta snö. Jag vill inte att hästarnas och hönsens vattenbaljor ska förvandlas till isklumpar varje dag. Jag vill inte vara rädd att vattenledningarna fryser. Jag VILL INTE skrapa rutor på bilen och sopa fram den under ett snöberg (åh jag hatar det så genuint). Jag vill inte vada fram i snö på mina fina icke skottade grusvägar när jag ska ut och kvällsjogga. Jag vill inte förfrysa mig för att jag inte ids/kan värma upp huset ordentligt. Jag vill inte heller brodda och snösula och all sån skit för att kunna rida. Jag vill kunna börja peta ner fröer i jorden i februari, utan någon tjäle och snö.

Det enda jag egentligen vill (som innefattar konceptet vinter/snö) är att åka längdskidor, men jag är beredd att låta de där skidorna bara stå så länge de fungerar som min sköld mot vinter och kyla och snö och is. Så jag tar gegga, blåst och mörker anytime. Till och med några sniglar och sånt mög. Bara jag slipper den där eländiga vintern. /stolt medlem i Vinterns Ovänner
 
Äsch, en värsting-pannlampa löser det mesta, det är en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.

Däremot vill jag INTE skotta snö. Jag vill inte att hästarnas och hönsens vattenbaljor ska förvandlas till isklumpar varje dag. Jag vill inte vara rädd att vattenledningarna fryser. Jag VILL INTE skrapa rutor på bilen och sopa fram den under ett snöberg (åh jag hatar det så genuint). Jag vill inte vada fram i snö på mina fina icke skottade grusvägar när jag ska ut och kvällsjogga. Jag vill inte förfrysa mig för att jag inte ids/kan värma upp huset ordentligt. Jag vill inte heller brodda och snösula och all sån skit för att kunna rida. Jag vill kunna börja peta ner fröer i jorden i februari, utan någon tjäle och snö.

Det enda jag egentligen vill (som innefattar konceptet vinter/snö) är att åka längdskidor, men jag är beredd att låta de där skidorna bara stå så länge de fungerar som min sköld mot vinter och kyla och snö och is. Så jag tar gegga, blåst och mörker anytime. Till och med några sniglar och sånt mög. Bara jag slipper den där eländiga vintern. /stolt medlem i Vinterns Ovänner

Vi är verkligen genuint olika folkslag! :laugh:
 
Vi är verkligen genuint olika folkslag! :laugh:

Eller hur, folk är så konstiga!

Välja detta
1461519_10151970722423666_1949036872_n.jpg


framför detta??
10868005_10152700944538666_3397301238070095817_n.jpg
 
Äsch, en värsting-pannlampa löser det mesta, det är en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.

Däremot vill jag INTE skotta snö. Jag vill inte att hästarnas och hönsens vattenbaljor ska förvandlas till isklumpar varje dag. Jag vill inte vara rädd att vattenledningarna fryser. Jag VILL INTE skrapa rutor på bilen och sopa fram den under ett snöberg (åh jag hatar det så genuint). Jag vill inte vada fram i snö på mina fina icke skottade grusvägar när jag ska ut och kvällsjogga. Jag vill inte förfrysa mig för att jag inte ids/kan värma upp huset ordentligt. Jag vill inte heller brodda och snösula och all sån skit för att kunna rida. Jag vill kunna börja peta ner fröer i jorden i februari, utan någon tjäle och snö.

Det enda jag egentligen vill (som innefattar konceptet vinter/snö) är att åka längdskidor, men jag är beredd att låta de där skidorna bara stå så länge de fungerar som min sköld mot vinter och kyla och snö och is. Så jag tar gegga, blåst och mörker anytime. Till och med några sniglar och sånt mög. Bara jag slipper den där eländiga vintern. /stolt medlem i Vinterns Ovänner

Ehum, jag skulle nog inte rekommendera att du flyttar till Norrland :p jag har åkt skoter på påsken varje år sedan jag blev ihop med särbon :D

Jag har också jobbat i -40 grader i Jämtland :p
 
Tja, medeltemperaturen är nu för första gången en grad högre än den var i slutet av 1800-talet (innan förindustriell tid) enligt met Office.

I början av december ska ett klimatmöte hållas i Paris där ska man försöka komma överens om ett nytt globalt klimatavtal eftersom man vill begränsa koldioxidutsläppen så att temperaturen inte stiger över två grader. Fast man har uppskattat att med den takt dagens koldioxidutsläpp har, så kommer temperaturökningen snarare vara 4,5 grader år 2100 :p

Det blir varmare alltså. Och ja, jag letade upp en av de artiklar jag jobbade med igår om just växthuseffekten.
 
jag har åkt skoter på påsken varje år sedan jag blev ihop med särbon :D

:wtf: :arghh: :crazy: Jag brukar börja med säsongens havsbad strax efter påsk. Samt förväntar jag mig att vara i full gång med trädgårdsprojekt och odlingar vid den tiden. Nej. Jag ska verkligen verkligen inte flytta till Norrland. Någonsin. En (1) natt på ishotellet finns dock på min bucket list, sedan får det vara nog!

Men det är fint att det finns människor som trivs med sådant som vinter. Det ser vackert ut - på bild. :)
 
:wtf: :arghh: :crazy: Jag brukar börja med säsongens havsbad strax efter påsk. Samt förväntar jag mig att vara i full gång med trädgårdsprojekt och odlingar vid den tiden. Nej. Jag ska verkligen verkligen inte flytta till Norrland. Någonsin. En (1) natt på ishotellet finns dock på min bucket list, sedan får det vara nog!

Men det är fint att det finns människor som trivs med sådant som vinter. Det ser vackert ut - på bild. :)

Helt ärligt... jag är inte dödförtjust i vinter men älskar att jobba i Norrland på vintern. Norrlänningar är trevliga också, jag trivs helt enkelt där :)
 
Här blommar grannes Klematis för fullt med stora blå blommor över hela väggen :(
Var är min snö? Mina minusgrader? Det vackra vita som lyser upp och gör den där magiska stämningen i skogen? Snön som gör hundarna tokiga av glädje? Som barnen kan leka i (de är INTE roade av regn, lera och mörker)
Allt blir så mycket vackrare och roligare med vinter.

Men nu. Bara lera, mörker och fukt, fukt, fukt :wtf::turd::arghh:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 151
Senast: Liten
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 408
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp