Bukefalos 28 år!

Ur led är tiden

Jag tror det är mitt "fel" att det ser ut så här i Skåne i alla fall. För jag köpte ett par längdskidor 2010 (möjligen -09). Och bor i nordvästra Skåne. :confused: :crazy: Det VAR snö då! Men nu kommer det inte att bli det igen, för att jag jinxade bort den med skidorna.

(Fast - även om jag råkar gilla just längdskidåkning så ser jag ju egentligen en jäkla massa fördelar med att slippa snön också :D)
 
Jag väntade mig en blöt och seg vinter pga El Niño i år, hade för mig det var så det "skulle" påverka men du har nog rätt det är väl han som är här och spökar också.

Blommor är väl inte helt fel (även om jag hoppas de inte stressar ihjäl - det är ju mörkt även om det inte är kallt), men fästingeländena! :arghh:
Knotten. Vägrar. DÖ.
 
Jag tror det är mitt "fel" att det ser ut så här i Skåne i alla fall. För jag köpte ett par längdskidor 2010 (möjligen -09). Och bor i nordvästra Skåne. :confused: :crazy: Det VAR snö då! Men nu kommer det inte att bli det igen, för att jag jinxade bort den med skidorna.

(Fast - även om jag råkar gilla just längdskidåkning så ser jag ju egentligen en jäkla massa fördelar med att slippa snön också :D)

Men åååååååh! Schas på dig, och ta dina skidor med dig! :rage:
 
Jag tror det är mitt "fel" att det ser ut så här i Skåne i alla fall. För jag köpte ett par längdskidor 2010 (möjligen -09). Och bor i nordvästra Skåne. :confused: :crazy: Det VAR snö då! Men nu kommer det inte att bli det igen, för att jag jinxade bort den med skidorna.

(Fast - även om jag råkar gilla just längdskidåkning så ser jag ju egentligen en jäkla massa fördelar med att slippa snön också :D)
Näe, det där går jag inte på. Vi brukade få längdskidor i julklapp när jag var barn och då var det ALLTID snö på vintern. ALLTID. Som jag minns det. Säkert. I Skåne. Lovar.
 
Perfekt höst och vinter:up::up: Plusgrader ska det vara!

/Äkta skåning:D

crazy-sign-smiley-emoticon1.gif



Snö! :mad:
 
Neeeej! Jag har glömt hur man broddar och snösulor är ett minne blott:cool: och jag slipper åka till ridhus:up:
Fast blir det bara torrt först och fruset sen slipper du både broddar och snösulor! Om det sen faller lite(eller mycket) snö och fortsätter vara stadigt kallt så kommer inte jag klaga och det kommer fortfarande varken behövas broddar eller sulor.:):up:
 
Fast blir det bara torrt först och fruset sen slipper du både broddar och snösulor! Om det sen faller lite(eller mycket) snö och fortsätter vara stadigt kallt så kommer inte jag klaga och det kommer fortfarande varken behövas broddar eller sulor.:):up:
Öh, nu bor jag ju i Skåne, möget smälter alltid efter nån dag och bildar isgata och slask:D:D
 
Öh, nu bor jag ju i Skåne, möget smälter alltid efter nån dag och bildar isgata och slask:D:D
Jaja, jag visste inte att vi pratade dystopi. Eller att vi var tvungna att hålla oss till nån sorts statistiska data från smhi. SÅ typiskt Buke. Vill du ha en källa på att det kan vara torr snö här också hänvisar jag till min kompis kompis som berättade att hennes mosters hund en gång träffade en snigel som berättade om att hen(är sniglar hermafroditer?) en gång upplevt just en sån vinter. :rage:;):D
/Annan skåning
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 206
Senast: Liten
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 457
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp