Urinvägsinfektion

Madick

Trådstartare
Om man misstänker urinvägsinfektion pga ont i magen i flera dagar i nedre delen av magen aning temp höjning (ej kollat idag dock) och svid vid kissande. Hur bråttom är det? Kan jag åka till apoteket och köpa urinprovsrör och lämna in i morgon till distriktssköterskan eller är det mer bråttom?
 
Sv: Urinvägsinfektion

Jag vet inte riktigt, men min BM blev ganska stressad när jag hade UVI... ring sjukvårdsupplysningen och fråga kanske?
 
Sv: Urinvägsinfektion

Jag tror inte man generellt kan svara på hur bråttomt det är. Är det lindrigt går det bra att vänta till följande dag (det kanske inte ens blir UVI) men är det aggressivare kan det på bara en par timmar efter första symptomen ha vandrat iväg vidare och då är det inte läge att vänta. Men det känns ju i det läget och kommer blod när man kissar.
 
Sv: Urinvägsinfektion

Det gäller ett barn och jag gjorde så att vi tog morgonurin och så åkte jag upp med det nu på fm. Negativt. Fick rekommendationen att om det gör så ont att barnet skriker och gråter ska jag återkomma. Men så är det ju när "attackerna" kommer.

Det kan dock vara körtlar som bråkar, har för mig att den äldre hade så i samma ålder.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
704
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 698
Senast: Eva S
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp