urinvägsinflammation??

I

isfrida

jag misstänker att min gammel-katt har urinvägsinflammation för att katten går till "toaletten" men inget kommer eller mycket lite. han gör detta hela tiden. han har haft så här fler än en gång förut och vill veta om man kan göra något åt det hemma själv utan att gå till veterinär??
Snälla hjälp mig! Jag vill veta vad alla tycker:)
Tack från isfrida.
 
Sv: urinvägsinflammation??

Om det inte kommer någon urin alls eller bara väldigt lite måste katten till veterinären. Urinblåsan kan spricka om den fylls med för mycket urin!

När katten väl har fått problem är det inte mycket man kan göra utan veterinärhjälp. Det brukar behövas antiinflammatorisk medicin och ibland antibiotika.
 
Sv: urinvägsinflammation??

Du måste omedelbart till weterinären med din katt. Det finns stor risk att den har ett urinstopp, antingen orsakat aw swullnad pga inflammation eller - wilket är ännu wärre - urinsten. Oawsett orsak är det ett liwshotande tillstånd och du bör inte ens wänta till morgondagen.
 
Sv: urinvägsinflammation??

okej tack! jag har varit i kontakt med veterinär nu och hoppas allt blir bra:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 050
Senast: MJLee
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 386
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
7
· Visningar
362
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp