US-Aktiviteter

cactuspower

Trådstartare
Har US några aktiviteter hos er? Vaddå?

Här har vi mest Påskshow, en gång per år då. Brukar hållas
vid varje långfredag varje år. Sedan brukar vi ha typ två
dagars ridläger för ridlekisungarna också.


Skulle gärna se att det hände mer i våran och sitter själv i styrelsen som ledamot men om man råkar nämna något så verkar ingen annan pigg på förslaget i alla fall.


Tänkte ev. föreslå att vi kunde sätta upp nån slags låda nån stanns i stallet eller vid fikat där folk kunde skriva
ner förslag på aktiviteter till US, så får vi se om barnen
tycker vi ska hitta på nåt..


Vore ju kul om det skulle hända något någon gång...
 
hos oss är det nästan alltid nått bus på G:)
i år har vi verkligen satsat på att göra något kul för eleverna,eftersom allt mest stått stilla de tidigare åren.
nu så är det minst 1 aktiviter/månad som gäller. vi brukar ha lucia/julshow, ryktrallyn,pizza-filmkväll, övernattningar av alla de slag, föräldra-barn dag,sommarkursen osv:)

/Lisa,ordf.Haparanda Ryttare:)
 
vi brukar ha spöknatt, familjedag har vi haft någon gång, små klubbtävlungar, luciashow, sommarshow som avslutning av terminen :p
 
Påskäggsjakter, rykttävlingar bla. KM, hoppningar för nybörjare på riktiga hästar och käpphästar(beroende på hästbeståndet), spöknätter med historier, spökrunda och övernattning för de lite större, luciaschow, uppvisningar, myskvällar, pysseldagar, endags fälttävlan för käpphästar, teorikvällar, myskvällar, badresor, korvförsäljning på tävlingar, ponnyridning, "fångarna i stallet" osv..

För pengarna vi fick in(för vi brukade ta en liten oansenlig summa för varje aktivitet:idea:utom pyssel och sånt då..)köpte vi lånehjälmar, hästar, ridspön, ryktsaker och så priser och diplom till alla tävlingarna så klart. :)

Nån gång i veckan brukade vi ha en aktivitet iaf, och sen fler när det blev lov och så. En brevlåda är jättebra, se bara till att ni sätter upp plakat så att ungarna vet om att ni har satt upp en låda och vill ha förslag. Att ha aktiviteter på ridskolan gör verkligen att stämmningen blir mycket bättre och de lite äldre ungdommarna får bättre koll på vilka småungar som ränner i stallet i veckor och under loven. (plus att man kan tjäna rätt ordentligt med pengar på det.):D

/fia
 
Efterlyser själv tips på aktiviteter,så jag följer tråden med spänning.Och papper o penna såklart :D
 
Under de sju åren jag varit med i usek har vi bla ordnat:

* Övernattning
* Spökvandring
* Luciashow
* Rykttävling
* Studiecirklar
* Mors- & Farsdagsridning
* Maskerad
* Barnridning på stan
* Käpphäst KM

Kan väl tipsa om våran sida också, även om det var länge sen den blev uppdaterad. Men snart ska jag sätta igång med den igen!
BRK usek
 
ahhh du kanske ska göra iframen på sidan liiiite större så att man kan titta på det som visas i den? att ha stora vita mellanrum längst upp och längst ner är onödigt..
 
Us hos oss är rätt trögt men under åren har vi skrapat ihop en del och sedan i höstas har det tagit fart lite igen. Vi har anordnat bla rykttävling,filmkväll,halloween fest me dspökrunda, tipspromenader, teoritävlingar mm. Vi har dessutom börjat med att ha barnkalas. DEt är verkligen inkomstgivande!! För pengarna har vi köpt speglar till vårt ridhus. Nu hade vi tänkt börja sälja bingolotter också.
:bump:Lina US-ordförande Ljungskile Ridklubb
 
Barnkalas verkar ju toppenbra!
Hur funkar det?
Anordnar ni kalas på beställning då lr?
 
Vi har ungefär vad alla andra har, Rykttävlingar, Spökkvällar, Liten dressyrtävling (med ett hinder i programet) och så har vi haft barnkalas,
toppen bra inkomstkälla! :bow:
 
Vi har julshow,rykttävlingar,spökrundor utomhus o i ridhuset,fixardagar,kurser,föräldrakurser ... med mera ...
// Lotta ordf.US, KLRK
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 087
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 648
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp