martha

Trådstartare
Jag får inte igpng min skrivare av nån anledning och när jag sätter in den där USB kontakten i datorn så brukar det ju låta nåt plonk...nu är det dryp tyst..vad tror ni kan ha hänt ?

Sv: USB Port

är kabeln hel? är skrivaren hel? reagerar skrivaren med en annan usbport/dator? reagerar usbporten på någon annan pryl i porten?

musen fungerar ju med usbporten....så datorn borde det inte vara fel på, det måste vara kabeln...har ju en "förlängning, men har även provat utan den och det funkar inte då heller...skrivaren slår ju på sig och låter så där som dom gör när man sätter på den, men det skriver inte ut

Kan du installera om skrivaren?
Tänkte om drivrutiner saknas eller har blivit korrupta.
I och för sig borde den reagera på att du sätter i sladden ändå, men att prova installera om skulle nog inte skada. Om den inte hittar skrivaren heller när du försöker installera vet du ju att det är USB-porten eller sladden.
Antar att du provat musen eller något annat i samma USB-port som du sätter skrivaren i (alltså flyttat mussladden dit)?

Du försöker inte skriva ut via nätverk? Själv måste jag starta skrivaren, skicka lite utskrifter till den och sedan starta om datorn som den är ansluten till för att kunna skriva ut via hemmanätverket :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Fille
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 673
Senast: manda
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka