Usch, beroende !!

MissFideli

Trådstartare
Det stämmer verkligen, skaffar man en katt så vill man genast ha måååånga fler :crazy:
Vad vill ni ha? Själv är jag sugen på (förutom Britter i olika färger)
Birma
Devon
Cornish
Bengal
Snowshoe
Ragdoll
Maine Coon
American Curl
Scottish Fold

Och så förstås minst en Britt i varje rolig färg, dvs typ 100 st olika. Måste nog köpa ett slott och hitta en rik karl !!
 
Nu har vi bondkatter men jag har blivit sugen på birma och norsk skogskatt.. Och pga av er här på buke ragdoll och korat. :D
 
Jag är sugen på att skaffa en Rex, eftersom min ena katts pappa är/var det.
Jag har läst att de har fint temperament. Jag är inte så hemma på kattraser så jag vet inte så mycket om de som du radar upp. Men det blir inga fler kissar här i alla fall, för annars får de inte plats. :)
 
Åh, en dröm- och fantasitråd, vad kul :).

Först och främst vill jag ha den här:
jonas_s.jpg
...och en tio-tolv andra katthemskatter. Vet inte varför jag fastnat så för den lille vite, men han är en av de sötaste katter jag sett :love:.

Och sen två britter :love: och två burmor :love:

mandalaki
 
Skulle jag inte skaffa fler raggisar så luter det åt en cornish, dom gillar jag! Jag var faktiskt lite inne på dem innan jag bestämde mig för raggis, men eftersom min sambos enda krav på katt var att de skulle vara garanterat lugna så vågade jag inte chansa... :smirk:

Annars är abessinier väldigt vackra också.

Både skogis och maine coon var jag sugen på förr, men inte längre. Tycker bägge raserna börja bli mer och mer "extrema". I alla fall de jag sett på utställning. Skogisarna blir bara spetsigare och spetsigare och långnästa, och coonisarna får bara större och större "boxar".

Bengal skulle jag kunna ha för utseendets skull! :love:
 
Nej, birma och burma har inte mycket gemensamt:

En birma:
isis2.jpg


En burma:
burmaskoldpadd.jpg


Birmor är alltås siamesmaskade, med blå ögon, och semilånghåriga.

Burmor är burmamaskade, med gula ögon, och korthåriga. De har dessutom alltid vita tassar.
 
Förstod att det var nått sånt. Jag glömde skriva dit Burma i min lista, dom har så underbara ansikten tycker jag. Jag jag har hört att dom inte ska gå ihop med Britter så det är väl att utmana ödet.

Å andra sidan så är det väl att utmana ödet att ha drygt 150 katter också, så det blir några Burmor också :D :p :angel:
 
Jaa, suck, nog skulle man vilja ha fler kattor. Men vi får ju inte ens de tre vi har att gå ihop längre, kullsyskon och allt :(.

Så det får stanna vid drömmar.
 
Jag blev totalförälskad i en liten skogis jag bar i helgen, en smokepadda, helt underbar liten flicka :love: (Fy, fy, man ska inte vara på utställning hela helgen om man är kattsugen...) Ragdollkullarna var också helt ljuvliga om det var någon som någonsinn tvivlat på det.

Sedan vill jag ha en lila burma, en kanelspotted oriental, och en svartmarble bengal...

Dessutom var jag på ett av katthemmen här i Gbg i fredags, och de hade en helt underbar blåspotted hona, och en svartvit som var riktigt vacker.
 
I en drömvärld med massa pengar och massa tid skulle jag sluta med hela huset fullt av djur..eller eh..hela huset än MER fullt med djur.. Både hundar & katter (har tre av varje nu).

Men på kattfronten skulle jag med största sannolikhet sluta med en hel hop blåmaskade siameser och blå orientaler. Och antagligen ett icke föraktligt antal blå bondkatter med. (jag, förtjust i blått? Nä, hur kan ni tro deeet? *s*).

Men, det får nog räcka med tre katter, tre hundar och två hästar ett tag. Iaf tills jag hittat en riiik man att gifta mig med som kan finansiera en utökning av beståndet ;)
 
haha känner igen mig, har två en aby och en bonde men om nån mån kommer nummer 3, en oriental.... :angel:

sen vill jag gärna ha en till aby, blå
en till oriental choklad (nummer 3 blir svart)
sen vill jag gärna ha en silversvart somali
och så gärna en siames...

haha bästa att flytta större först :D
fast visst ser det ut att behövas fler katter i mina träd?: ;)

{0332b636-108d-4e6f-9e6d-e7a0a232366f}.jpg
 
haha precis så jag tänker... minst 4 :angel:
vill så gärna ha en choklad oriental också och kanske en blå, eller så en blå aby, eller så båda... oj då blev det visst 6 katter :angel:

och så måste ju orientaler ha orientalkompis :angel: visst är det så.... och min aby måste ju ha en abykompis.... å så gör det ju inget om det blir en 3e oriental för en mer eller mindre.... :angel:
 
Ja, visst kan man drömma och ibland tappa huvudet när man ser små söta kissar.....själv har jag fyra skogisar och en kull på G, valde dem för att deras "vilda" look och coola temperament!
Men jag skulle vilja ha en liten mysig birmatjej, det är min dröm!!!
 

Liknande trådar

Övr. Katt I dag har jag varit på kattutställning, för tredje gången någonsin. Det är KUL :bump:! Men när jag lyssnar på hur domarna beskriver...
2
Svar
35
· Visningar
2 298
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp