Usch... det blev säkert mer, än jag hade tänkt mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men allt går ju in under högkostnadsskyddet så...
1. Morgonbesök, sängbäddning ev. strumppåtagning i alla fall början, onödigt att lägga sig på tvären över sängen o trilla...
2. Handling i alla fall i början... även om det känns lite motigt...
3. städ/tvätt
4. Kvällsbesök, då jag brukar vara stel på kvällarna och inte litar på min tröskelhantering i alla fall i början...
5. Trygghetslarm eh... i alla fall ett tag...?
Jag åker hem ca 10.30 måndag, AT håller på o beställer bil nu...
Sängen 90*200 levereras hemma måndag kl 13.00. AT sa att 90 är standard men jag får höra av mig om jag vill ha bredare.
Extra stödinsatserna är ju alltid lättare att tacka nej till. Så, visst bättre att tacka ja, till en sak för mycket... Även om det känns mycket...
Mat o disk, SKA jag fixa själv. Annars får jag svälta. *basta*

Jag var rädd för att jag skulle bli inspärrad hemma i stället, då dörröppnaren försvann i och med dräneringsarbeten på baksidan. men... jag ringde ÖBo i förmiddags och nu....


ÖBo's Magnus ringde
1f642.png

Dörröppnaren ska tillbaka så snart som möjligt... "De tänkte inte på det..." Eh, var har jag hört det förut
1f603.png

Reservnyckel till kommunen o trygghetslarmet beställs måndag, kommer på tisdag. Så de får väl ta min så länge.
1f61b.png
 

Bra med insatser. Som sagt, det går ju att avboka och säga upp om och när det inte behövs längre. Skönt att du får komma hem. Kram!
 
Men allt går ju in under högkostnadsskyddet så...
1. Morgonbesök, sängbäddning ev. strumppåtagning i alla fall början, onödigt att lägga sig på tvären över sängen o trilla...
2. Handling i alla fall i början... även om det känns lite motigt...
3. städ/tvätt
4. Kvällsbesök, då jag brukar vara stel på kvällarna och inte litar på min tröskelhantering i alla fall i början...
5. Trygghetslarm eh... i alla fall ett tag...?
Jag åker hem ca 10.30 måndag, AT håller på o beställer bil nu...
Sängen 90*200 levereras hemma måndag kl 13.00. AT sa att 90 är standard men jag får höra av mig om jag vill ha bredare.
Extra stödinsatserna är ju alltid lättare att tacka nej till. Så, visst bättre att tacka ja, till en sak för mycket... Även om det känns mycket...
Mat o disk, SKA jag fixa själv. Annars får jag svälta. *basta*

Jag var rädd för att jag skulle bli inspärrad hemma i stället, då dörröppnaren försvann i och med dräneringsarbeten på baksidan. men... jag ringde ÖBo i förmiddags och nu....


ÖBo's Magnus ringde
1f642.png

Dörröppnaren ska tillbaka så snart som möjligt... "De tänkte inte på det..." Eh, var har jag hört det förut
1f603.png

Reservnyckel till kommunen o trygghetslarmet beställs måndag, kommer på tisdag. Så de får väl ta min så länge.
1f61b.png
I min kommun är 120 standard mat o disk ingår vb. Jag har dusch två ggr/v o under tiden diskar dom o plockar, städning var 14 e dag, jag kör romban innan dom tvättar golven, har även tvätt med renbäddning v.a.v.
Min granne som är helförlamad gör dom allt åt, inklusive dusch varje dag han har även färdtjänst samt automatisk dörröppnare.
 
I min kommun är 120 standard mat o disk ingår vb. Jag har dusch två ggr/v o under tiden diskar dom o plockar, städning var 14 e dag, jag kör romban innan dom tvättar golven, har även tvätt med renbäddning v.a.v.
Min granne som är helförlamad gör dom allt åt, inklusive dusch varje dag han har även färdtjänst samt automatisk dörröppnare.

Jo, skulle kunnat bett om disk också, då jag tyvärr emellanåt har lätt att "blunda för den". De frågade nämligen om mat o disk, men jag tänkte att något MÅSTE jag klara av. Även om det varit motigt länge, så den här "kraschen" var kanske ett bra uppvaknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp