MissFideli

Trådstartare
Nu är jag så nervös ! Kan inte sova, står och stryker en duk. Om ganska precis 6,5 h ska jag möta ägaren till "min" lillkille utanför Mässan här i stan. Då är det dags för Abbies och Simons (Tobys) första utställning. Allt är färdigt, burskynke (sprillans nysytt hos mamsen min) och allt. Stamtavlan och bekräftelsen hänger på transportburen. Klippte Abbies klor idag, hon var inte jättenöjd men satt still 2,5 tass !!?? Inte illa för att aldrig ha blivit klippt förr (slarvigt, jag vet :smirk:), va?

Hon slapp bada, tycker hennes päls är okej ändå. Kanske att den skivar sig lite, men det visar sig vad domaren tycker. Tjuvkikade i katalogen idag (igår då) och det visar sig att Abbie har en konkurrent som är en månad äldre än henne. Flickan min fyllde ju 6 mån igår, fredag, så yngst kommer vi garanterat vara. Så vi kan ju inte komma sämre än 2:a iaf :cool:.
Simon (Toby) har ingen mot sig, så med en snäll domare så får han sin Ex1:a, även om det är tveksamt. Färgfelet är ju inte så extremt, men hakan är usel så vi får se.
Abbie har sina öron som envisas att sitta mitt uppe på hennes söta huvud, och så har hon en ganska dålig ögonfärg, men den kan ju utvecklas.

Så håll tummarna nu, både för Abbie och Simon (Toby) !! :bow: :bow:
 
men hakan är usel så vi får se.

Det var då ett jävla tjat.... hrmmpf :mad:.

Håller väl tummarna lite då då :mad: ;)

mandalaki
 
Jösses, jag var så inne på européspecialen, så jag glömde totalt bort att titta på brittfolket. *S*

Jag träffade i alla fall Silverblomman och fotade Pussens barnbarnsbarn. *S* Ska ladda upp de bilderna vid tillfälle.

Dessutom träffade jag min kompis, som drog med mig på utställning från början. Vi bläddrade i gamla europétidningar och såg att det var på Västeråsutställningen 890328-29, som våra katter blev novisgodkända. Jösses, det känns som dölänge sen... och det är det ju. Men de flesta i européfolket är de samma som på den tiden.

Jag hoppas det gick bra för Abbie och Toby
 
Båda vann sina klasser, Abbie hade ju en konkurrent, men Simon gick ensam i sin klass. Alltså tog båda sina Ex1:or. Simon var väldigt nära nominering också, men förlorade på målsnöret. Jätteroligt !!
 
Ja det var mycket Européer där och dom höll tydligen bra klass. Abbie blev utslagen i NOM av en Europée, en svartsilvertabby stor sak. Jättefin.
 
kul att de gick så bra!

för oss gick det mindre bra, började med att en domare nästintill ignorerade min katt :mad: men katterna skötte sig bra och fick fina bedömningar så jag borde väl vara glad :smirk:
 
GRATTIS! Vad kul för dej att det gick bra!
Då kan inte hakan ha varit så usel iallafall :rofl:
 
Jasså? Visste inte om du kände igen mig eller ej :crazy:
Båda skötte sig prima, Simon var nästan apatisk genom hela alltet och domaren fick honom knappt att stå upp på domarbordet. Undrar om det berodde på Feliway:en.

Skulle ju jobbat i cafeterian dan efter, men åkte på nån endagarsinfluensa och dessutom migrän igår så jag var plakat hela dan. Så jag missade såklart Britterna dan efter.
 
Trist !
Båda domarna på "mina" katter var bra, men det är inte lätt för Britten att konkurera med spädare raser i NOM så det är sällan det går bra där om man är ensam Britt.

Dock hade jag velat ha en förklaring till varför hon valde den andra katten före Simon. Så man vet vad just den domaren är ute efter.
 
Aha det var därför jag aldrig såg dig igår.
Trist att du blev dålig.
Hade mina missar med mig igår plus att jag gick assistent
så det var full fart hela dagen. Gissa att jag hade ont i benen när jag väl kom hem :)
 
Ja det är ett helsike, Men jag letar fortfarande hus i dina trakter. Köpa eller hyra haf jag inte bestämt mig för så båda är intressanta.

Hör du nått såm är på G så hojta till. Ingen direkt mark behövs,ja kanske gärna 2 ha eller nått som trädgård och rastgårdar.
 
Jga hojtar väl till om jag hör nåt :)
Fast köpa hus i min atrakter är ju ganska dyrt med tanke på läget så det kanske inte är helt lätt:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp