Ut som en raket

Sv: Ut som en raket

Jag äger två ponnier, en liten c-ponny och en stor d-ponny. Jag köpte dem för 5 år sedan från samma stall och vi hade en resväg på 20 mil. Det var en mardrömsresa kan jag lova dem sparkade och sparkade konstant och det slutade med att min far som körde fick bromsa till lite försiktigt för att få dem ur balans en kort stund för att få det att sluta, detta fick han göra hela resan. Och när vi äntligen kom fram så hade båda hästarna sparkat av bommarna.. hur vet jag inte!? Men urlastningen gick bra! En incident vid en tävling när jag skulle lasta ur dem höll c-ponnyn på att slå över inne i transporten eftersom hon fick panik när det tog stopp bakom henne då vi hade bom och hon försökte kasta sig ut. numera när jag åker har jag ingen bakbom för den lilla c-ponnyn är som en liten raket ut. Jag menar inte att detta inte går att åtgärda men hon har varit med om mkt tråkigheter i sitt liv och tidigare tillhört någon som inte bör syssla med djurhållning milt sagt! och detta funkar jättebra för oss. Just gällande den hästen. När jag åker med d-ponnyn själv får han stå brett och har ingen helbom och han väntar snällt på kommando.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 351
Senast: Sol
·
Hästhantering Vet att det finns jätte många såna här trådar, men väljer ändå att beskriva mitt/vårat problem. Har en halvblodskille på 170 på 5...
Svar
4
· Visningar
1 391
Senast: Arwyn
·
N
Träning Nu har jag (vi) lasttränat vår ponny sedan valborg med att gå in i transporten, känna sig trygg och få henne att stanna kvar. Tidigare...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: NickeLilltroll
·
Träning Har ett sto på 6 år som har varit väldigt svår att lasta, eller ja, hennes lastning svårigheter har skiftat i perioder, en period gick...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp