Bukefalos 28 år!

Utan blöja i 3 dgr !!!

G

Gargoyl

Så har vår goa älsklingsunge varit utan blöja på dagarna i tre dagar, utan tjafs och tandagnisslan!! Vi är jättestolta förälldrar och "lille ungen" är lika så. Jag inser att det kommer blir bakslag och att nattblöjan blir kvar ett tag, men som förstagångsförällder är jag jätte stolt.

Att göra nr 2 på toa eller potta är sååå svårt och motsträvigt, men en av dagisfröknarna sa att de tar tid för dem att öva upp de musklerna de använder när de sitter och gör nr 2 på toan - mkt lättare att stå o lägga kabel..... Hör förövrigt att det låter som om det läggs högvis just nu inne på hans rum nu när nattblöjan kommit på... Ja, ja. Vad är en bal på slottet...:o Några ideer?

Han är förövrigt 2,5 år nu och jag vet att det finns många som är torra långt innan men även betydligt senare.. men jag är fortsatt stolt o lycklig över lilla hönan i rummet bredvid. :)
 
Sv: Utan blöja i 3 dgr !!!

Sitt på toan och bajsa fast med blöja och testa sen utan blöja, vet inte vart jag läste de någonstans.
 
Sv: Utan blöja i 3 dgr !!!

Min kära mor löste problemet genom att sätta mig på en bekväm pottstol och förse mig med en bunt Kalle Anka! :D
 
Sv: Utan blöja i 3 dgr !!!

Men åh så bra, killar brukar förövrigt vara senare än tjejer!. Mina 2,5 åringar har varit utan blöja några månader nu, även utomhus på förskolan och det har gått toppenbra. De har blöja på natten men ena tjejen går upp, tar av sig blöjan och kissar så hon har full koll.
Fantastiskt skönt som förälder när blöjberget börjar minska!
 

Liknande trådar

Småbarn Ja, nu har jag varit en lite dålig mamma och mutat min dotter :o . För att göra en lång historia kort, vill min dotter inte gå på...
2
Svar
26
· Visningar
3 170
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp