Utan vojlock??

SmizzSpeedy

Trådstartare
Berättade i ett annat inlägg att jag har fårskinn under sadeln på min häst. Nu är det så att jag kommer ha den jämt, året runt, för att han är lite känslig. Har ingen vanlig vojlock alls nu och tycker det funkar bra. Det verkar inte irritera där vojlock inte finns, dvs sista dm på sadelsidorna där benet ligger an. Ni som har hoppsadlar har ju korta schabrak, så för mig blir det samma sak fast med allroundsadel.
Fällen skyddar ju sadeln mot svett som kan gå in i lädret och stoppningen. Nån mer som har som jag?? Hade inga pengar till en "helvojlock" i fårskinn, så det fick bli fällen som ju är jättebra!

Sv: Utan vojlock??

Är det verkligen bara jag i hela Sverige som rider med fårskinnsfäll, utan vojlock??? :confused: :confused: Nån ska väl va den första i så fall :D

Nej då du är inte ensam!
Det händer att jag rider med bara fårskinnspaden utan schabrak/vojlock.
Använder alltid paden under schabraket också för den delen, tycker det bara är där den gör nytta.

Var köper jag fårskinnspad och hur mycket kostar den?
mvhR

De allra flesta hästaffärer säljer fårskinnspaddar! De kostar mellan 500 o uppåt ungefär! Finns även med kanal för ryggraden osv.

Hööks, börjes, ekohallen är ex som säljer.........

"Min" ridskola använder renskinnsfällar (tror jag det) på en del av hästarna som har känslig hud eller liknande.

Liknande trådar

Utrustning När jag köpte min häst fick jag med all hennes utrustning, inkl. en Kingsley allroundsadel. Den är fräsch och så, har rengjort och oljat...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Liten
·
Utrustning Jag har genom buke lärt mig en del om sadlar och sadelutprovningar. Jag har bland annat lärt mig att detta är en ganska ogenomtränglig...
Svar
8
· Visningar
2 893
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka