utbetaling av forsäkring af häst

J

Joy

Hej.

Jag har en häst med en hovbensfraktur, som vet. inte tror blir frisk igen. Han rekomendere att ta bort henne och jag är enig, da hästen är halt och där har ingen fremgång varit sen hon ble skådat.

Nogen som har erfarenhet av hur lång tid det tar med forsäkringen att ta beslut.

Det är inte särskild roligt att titta på en häst som man är glad för som mår jätte dåligt.

Tack sam för svar

Sv: utbetaling av forsäkring af häst

Tog nyligen bort en av mina hästar. Det gick fort att få svar från försäkringsbolaget.
Livskadeanmälan skrev jag själv ut från deras hemsida, fyllde i det jag kunde och sen fick min veterinär fylla i resten.
När bolaget sen fick alla papper tog det bara någon dag innan jag fick svar på att dom skulle betala ut ersättningen.
Själva ersättningen betalades sen ut efter hästen var avlivad och intyg från slakt/veterinär skickats in.

/Zelma

För oss tog det nog 1-2 veckor från att vi skickade in livsskadeanmälan tills vi fick hem papper med "ok" för avlivning. Sedan tog det ca 3 veckor från att vi skickade in intyg från veterinären till att få ersättningen utbetald.

Är det något akut kan de säkert ge besked snabbt. Ring och prata med dem!

Tog bort en häst med spatt i höstas. Det tog 1 dag from det att papprena kom in tills jag fick ok från försäkringsbolaget via telefon. Sen dröjde det en vecka innan papprena kom. Pengarna betalades ut någon dag efter det att jag skickat in slaktpappret.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Ajda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 512
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka