Utbildning inom häst

Filifjonkan_

Trådstartare
Vad finns det för olika utbildningar inom häst? Självklart vet jag att man kan utbilda sig till ridlärare, hästskötare eller liknande, men vart vänder man sig, vilka kurser måste man ha läst för att gå utbildningen?

Började hantverksprogrammet för två år sen, gick med ridgymnasie som individuellt val ett år men slutade dumt nog förra året.
Har nu börjat fundera på vad jag ska göra efter gymnasiet?
Klarade A-matten med fyra poäng över G, är alltså inget mattesnille och skulle aldrig palla matte B.
I övrigt har jag samtliga kurspoäng, men alla designutbildningar kräver minst matte B. Därför började jag fundera på häst, då jag aldrig egentligen pysslat "seriöst" med hästar, jag har ridit i snart 7 år, men aldrig satsat seriöst på varken dressyr eller hoppning. Och när man söker en hästrelaterad ubildning tycker jag att det verkar ganska dumt att kräva samtliga mattekurser - det handlar ju om sunt förnuft och hästvett i grunden?
:confused:

Usch, vad jobbigt det här blev.
Nån som har nåt tips?

Sv: Utbildning inom häst

Gå in på ridsport.se och klicka på utbildningar. Där finns lite olika tips.

Hoppas du hittar något roligt som du vill pyssla med i framtiden:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 971
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 226
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 959
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka