utbildning

E

eerie

Hej!
ny här... visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden men... det blev här.

jag behöver hjälp med en sak. jag ska börja plugga sista året på gymnasie och går musik. men efter sista året så vill jag gå någon hästutbildning, av något slag. eller kanske bara några kurser. saken är den att jag har varit med om väldigt mycket och kan väldgit mycket, men eftersom ajg inte har papper på allt jag gjort (som att gåen kurs) så har inte jag behörighet till speciellt många kurser & utbildningar inom "häst".
hur ska jag göra?! hjälp! är ju desperat!

Sv: utbildning

Jag har lite samma "poblem", men saknar även erfarenhet (har väl lite...).
Följer tråden med intresse och hoppas på många intressanta svar! :bump:

Finns 40v kurser på de flesta naturbruks skolor med hästar, där läser du under 40v allt inom hästhållning som man som gymn. elev läser under alla 3 år.

på min gamla skola kunde man t.om. välja att göra provet för diplomerad hästskötare.

hrm, ja det finns inte på skolan här i min lilla stad. har inte lyckats hitta det någon annanstans heller... de flesta svarar med att det är för dåligt intresse. men jag ska prova att kolla runt lite mer då och hoppas på det bästa :) tack för svar

Vart någonstans bor du? Jag är 110% säker på att den kursen finns i Linköping och Uppsala.

Uppsala har inte, de har haft förut när jag gick där ;) Det beror ju på efterfrågan.
Nu är det väl för sent att söka kanske, men de här skolorna har eftergymnasielutbildning inriktning hästhållning, kanske kommer fler till hösten. Man kan ju ringa skolan och höra, de kanske har någon intresseanmälan?

Biologiska Yrkeshögskolan i Skara, BYS
Dingle, Naturbruksgymnasiet, Västra Götaland
Grans Naturbruksskola, Norrbotten
Nordvikskolan, Naturbruksgymnasiet Västernorrland
Tenhults naturbruksgymnasium, Jönköpings län
Vretagymnasiet, Östergötland
Öknaskolan Naturbruksutbildningar, Sörmland

Uppsala har inte, de har haft förut när jag gick där ;) Det beror ju på efterfrågan.
Nu är det väl för sent att söka kanske, men de här skolorna har eftergymnasielutbildning inriktning hästhållning, kanske kommer fler till hösten. Man kan ju ringa skolan och höra, de kanske har någon intresseanmälan?

Biologiska Yrkeshögskolan i Skara, BYS
Dingle, Naturbruksgymnasiet, Västra Götaland
Grans Naturbruksskola, Norrbotten
Nordvikskolan, Naturbruksgymnasiet Västernorrland
Tenhults naturbruksgymnasium, Jönköpings län
Vretagymnasiet, Östergötland
Öknaskolan Naturbruksutbildningar, Sörmland

ja fördelen om det ligger inte alltför norrut eller söderut :) eftersom jag bor i mellan sverige o inte är beredd att färdas hur långt bort som helst från familj-jobb

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka