Utbytbara Kopparjärn??Vilka Märken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Aultmore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 881
A

Aultmore

Vilka märken finns det som man kan byta ut kopparjärnen på??

Mvh Sandra

Thorowgood (Tillverkar Griffin, Maxam och Sigma) har ett system de kallar Fish. Man lägger tydligen i blastbrickor av olika tjocklek vid ortsspetsarna för att göra sadeln smalare.

Känns som en lite halvdan lösning, men jag har inte sett hur det funkar i verkligheten så jag ska inte säga för mycket. Tror dock att de sadlar där man byter hela koppjärnet är bättre... :confused:

Dom där vet ja ju redan.... :p
Bates är det enda märket jag kan tänka mig......HATAR SYNTET!Det gnisslar å knarrar... :D

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
710
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 373
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka