Utdömd häst som marktränas

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 777
H

Helan

Vi kommer aldrig mer att rida, men något kul ska vi ju ha så därför tränar vi lite markarbete.
Hästen i fråga har ett knä som varit inflammerat och infekterat och hon är ohalt i skritt och trav i hagen. Däremot ska jag inte rida henne, då kommer det att gå tokigt igen.
Vad tycker ni att jag ska träna på vid hand, som INTE sliter på knälederna fram. Vi ska enl veterinär inte göra sidvärtsarbete eller arbeta på liten volt, och då kan jag inte direkt komma på VAD vi ska göra.
Tips någon???

Sv: Utdömd häst som marktränas

Tömkörning kanske? :)

Jo, så långt har jag också funderat ut, men annat vore kul.
Vi tränade halvsteg, trampade, gjorde alla skolor, byten mm förut. Kanske kan fortsätta med trampandet lite?

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 080
Senast: Badger
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 504
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 784
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka