G
Gazzan
Sv: ute på natten???
Mina går på bete nu men kommer komma "in" på lösdrift från 1:a oktober
Mina går på bete nu men kommer komma "in" på lösdrift från 1:a oktober
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo men tänk på att alla hästar är olikaGazzan skrev:Bara en fråga.. hur vet du att din häst inte sover när den går på bete? Sitter du vid din häst 24 timmar om dygnet??![]()
Mitt sto på 25 år går på lösdrift sedan 1 år tillbaks ca och hon har blivit finare i benen då hon sväller upp om natten i en box just för hon står still.
Hon är mjukare och smidigare också nu..
My Beauty skrev:för när hon går ute är hon inte sig själv, det känner jag när jag handskas med henne och i ridningen.
hon är tröttare och har inte samma prestations förmåga som hon har när hon står inne.
Hoppas det är ett bra svar till dig.
My Beauty skrev:Hur många här inne har sina hästar ute på nätterna nu på sommaren??
jag själv har alltid mitt sto inne på nätterna, då jag tycker det känns bäst så. Dom sover som sagt bäst inne...![]()
(Men nu fick hon gå ute en vecka då stallet inte är klart.)
Nää men dom gamla kanbehöva lugn och ro oxå...Gazzan skrev:Nja gammla hästar blir stela av att stå mkt det kommer du inte ifrån=)
Kan h*n inte få det i hagen då? Är hästen ensam i hagen? Då har den ingen som kan vakta. NU är det knappast så mycket insekter att dom behöver stå inne för den sakens skull.My Beauty skrev:Nää men dom gamla kanbehöva lugn och ro oxå...
Mitt sto är 8 år... och ja hon går själv... Min häst står inte inne pga av insekterna bara utan att jag vill ha henne inne då hon sover bättre inne + att det är svårt att ha henne ute innan tävlingar osv. Sen som jag har skrivit innan så är hon inte sig själv när hon går ute...Korven skrev:Kan h*n inte få det i hagen då? Är hästen ensam i hagen? Då har den ingen som kan vakta. NU är det knappast så mycket insekter att dom behöver stå inne för den sakens skull.
Mitrolle skrev:Hon ligger inte ner ute och man kan ju heller inte linda henne när hon går ute, vilket hon behöver för lederna.
Trissa skrev:Varför kan du inte linda när hon går ute?
Min gamla måste lindas nattetid om hon inte får gå ute dygnet runt...
jo men det är hon..tamsan skrev:Kul att du skriver att din häst är sig själv när hon står i en box![]()