Utebox/Lösdrift/Underlag

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mowing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 318
M

mowing

Hej.. Jag tänkte eventuellt köpa uteboxar och ha som både lösdrift och box. Bara stänga när det blir dåligt väder och sånt..För ladugården brevid har för lågt i tak och gödselrännor. Men mjölkrummet där vatten finns och sånt kan jag använda som stallgång och spolspilta.. Är det någon här som har bra tips? om underlag i boxarna, för det blir inte betong. Och hur det fungerar med hästarna? Jag ska ha två hästar på uteboxarna då.. Har ni haft hästarna ute i dessa kalla vintrar som varit? minus 27 grader :-P har ni täcke på dom? Mina skulle nog inte behöva det alls.. tacksam för svar..

Sv: Utebox/Lösdrift/Underlag

Jag kommer ha halm till mina hästar som ska gå på lösdrift för första vintern. Jag har dock gjuten platta. En granne har grus som underlag, och spån ovanpå, fast jag vet inte hur det fungerar.
Den ena hästen kommer nog ha täcke vid dåligt väder, men den andra vet jag inte än.

De kommer gå ute hela vintern, blir det extremkallt får de lite mer mat så de håller värmen.

Uppstår det något får man lösa det allt eftersom:)

Liknande trådar

Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 545
Senast: MaRomer
·
Anläggning Hej! Hästtjej sedan barnsben men som tagit ett längre uppehåll pga livet. Sedan husköp har drömmarna om att äga häst igen väckts till...
Svar
11
· Visningar
2 278
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 842
Senast: Zamira
·
Anläggning Vad är det som gäller angående hur många boxar man ska ha tillgång till när man har lösdrift? Är 8*10m (80kvm) tillräcklig stor... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 745
Senast: carro_39
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka